İade işlemlerinizi Trendyol paneli üzerinden takip edebilirsiniz. Entegrasyon üzerinden iadeleriniz için görüntüleme haricinden herhangi bir aksiyon gerçekleştiremezsiniz.
Takip
Müşterimiz bir iade talebinde bulunduğunda İade İşlemleri > Yeni sayfasından inceleyebilirsiniz. İade siparişin kargo sürecini “İade Kargo Takip” butonuna tıklayarak öğrenebilirsiniz.
Teslim
Kargo firması ürünü firmanıza teslim ettiğinde iade talebi İade İşlemleri > Aksiyon Bekleyen sayfasına otomatik taşınacaktır. Aksiyon Bekleyen sayfasından iadeyi onaylayabilir veya sorun bildirebilirsiniz.
Aksiyon Bekleyen
İadeyi onaylayacaksanız onayla butonuna basarak onay vermek istediğiniz ürünü seçebilirsiniz. Onay işleminden sonra müşterimize ücreti geri yatırılacaktır.
Müşterimizin iade talebinde bir sorun görüyorsanız sorun bildir butonuna tıklayarak ürünü neden reddetmek istediğinizi açıklama ve görsel ekleyerek Trendyol’a iletmelisiniz.
İhtilaflı statüsüne taşınan sipariş Trendyol ekibi tarafından eklediğiniz görsel ve açıklamaya istinaden incelenir ve iade talebi için son kabul/ret kararını verir.
Bilgi
Sorun Bildir butonunu kullanmak için geçerli süre 2 iş günüdür. 2 iş günü iade sipariş Aksiyon Bekleyen statüsüne geçtikten sonra başlar.
2 iş günü içinde işlem yapılmayan iade talepleri otomatik olarak müşterimiz lehine onaylamaktadır.
İadesi onaylanan siparişler için yapılan komisyon kesintisi tutarı Trendyol cari hesabınıza otomatik olarak geri ödenir.
İade Sebepleri
Ürünleri müşterilerimize gereği gibi teslim edememeniz (eksik-yanlış-kusurlu) durumunda gereği gibi teslim edilemeyen her ürün başına müşteri memnuniyeti bedeli tarafınıza yansıtılacaktır.
Gelen iadeleri inceledikten sonra müşterinin belirttiği iade sebeplerini (eksik-yanlış-kusurlu) kapsadığını düşünmüyorsanız İade İşlemleri > Aksiyon Bekleyen > Sorun Bildir işlemi uygulayarak iade sebebi itirazınızı iletebilirsiniz.
İade Kaydı Oluşmamış Ürünler
Müşterilerimiz iade kargo kodu kullanmadan ürünleri fatura üzerinde bulunan adrese gönderici ya da karşı ödemeli olarak gönderebilir. Gelen iadelerin teslim alınması müşteri memnuniyeti açısından önem taşımaktadır.
Aksiyon Paketi teslim alınız.
Partner Destek platformuna sipariş numarası ve gelen ürünün barkodunu iletiniz.
Partner Destek ekibi müşterimiz adına iade talebi açar ve iadeyi aksiyon bekleyen statüsüne taşır
Aksiyon Bekleyen statüsünden işlemenize devam edebilirsiniz.