[size=medium][font=RalewayMedium, Helvetica, sans-serif][size=large][font=RalewayRegular, Helvetica, sans-serif]
[/font][/size][/font][/size]
[size=medium][font=RalewayMedium, Helvetica, sans-serif][size=large][font=RalewayRegular, Helvetica, sans-serif]Eticaret Firmalarında Kurumsal Görev Tanımları[/font][/size][/font][/size]
[size=medium][font=RalewayMedium, Helvetica, sans-serif][size=large][font=RalewayRegular, Helvetica, sans-serif]Birden Çok Kişi ile Çalışan Ortaklı Girişimlerde Iş Bölümü[/font][/size][/font][/size]
[size=medium][font=RalewayMedium, Helvetica, sans-serif][size=small]Kurumsal firmalarda firma büyüklüğüne göre departmanlar üzerinden yönetimin yapılması daha doğru işleyişi sağlayacaktır. Küçük orta işletmeler yakın ilgideki departmanları birbirleri ile birleştirerek süreci yönetebilirler.[/size]
[size=small]Personel Ünvanları ve İş Tanımları;[/size]
[/font][/size]
Eticaret Koordinatörü ; Birden fazla eticaret sitesi olan firmalarda ihtiyaç duyulur. Genel olarak gelen rapor ve analizlere göre tüm sisteme yön verir.
Eticaret Müdürü ; Kurumsal firmalarda departman olarak çalışılması gerekli olan eticaret operasyonlarında ihtiyaç duyulur, Ekibin yönetimini, işlerin yürütülmesini, kontrolü, raporların alınmasını, siparişlerin eksiksiz teslimatını, satışların arttırılması için araştırmalar yapıp, uygulanmasını sağlar.
Eticaret Yazılımı/Paketi Yönetimi
Eticaret sitesi paket veya satınalma ile kurulum, tasarım ve panel yönetimi,
Email Yönetimi, bildirim Mailleri, bilgi mailleri, satış pazarlama Mailleri, Müşteri Hizmetleri Mailleri
Pazaryerleri yönetimi
Finans Muhasebe Yönetimi
Firma kuruluşu, mali işler
Ön Muhasebe, entegrasyonlar,
Fatura ve ödeme altyapısı yönetimi
Ürün Yönetimi
Ürün seçimi ve satınalma yönetimi
Ürün bilgi girişi ve kontrolü
Fotoğraf çekimi ve yönetimi
Depo ve stok Yönetimi
Kargo/Kurye/Lojistik yönetimi
[size=medium][font=RalewayMedium, Helvetica, sans-serif][size=small]İade ve değişim operasyonu[/size][/font][/size]
Satış Pazarlama Yönetimi
Sosyal medya yönetimi
SEO/Adwords/Inbound dijital reklam yönetimi
İçerik yönetimi, ürün bilgileri, site genel içerikleri, blog yönetimi
Dış ticaret yönetimi
Telefon ve anlık mesajlaşma yönetimi
Raporlama ve Analizler
[size=medium][font=RalewayMedium, Helvetica, sans-serif][size=large][font=RalewayRegular, Helvetica, sans-serif]Kurumsal Firmalarda Personel İhtiyacı[/font][/size][/font][/size]
[size=medium][font=RalewayMedium, Helvetica, sans-serif][size=large][font=RalewayRegular, Helvetica, sans-serif]Eticaret personel ihtiyacı aşağıdaki girişim tiplerine göre belirlenebilir[/font][/size][/font][/size]
Operasyon Müdürü; Tüm operasyonun en hızlı ve eksiksiz halde çalışmasını sağlar, bütün departmanların birbirleri ile koordineli çalışmasını sağlar
Marka veya Kategori Yöneticisi ; 1 kişi veya operasyon büyüklüğüne göre her kategori veya markaya veya çoklu kategori ve markalar için birer kişi olarak personel adeti belirlenebilir.
Satınalma Yöneticisi ; Operasyon büyüklüğüne göre ürün, marka veya kategoriler için herbiri için veya gruplanarak personel sayısı belirlenebilir. Eklenebilecek Marka, kategori ve ürün araştırmaları yapar, sorun yaşananları sistemden çıkarır, yerine yenilerini koyar
Ürün Bilgi Girişi ve Kontrol Personeli; Ürün bilgilerinin siteye manuel giriş xml veya entegrasyon ile aktarılması ve siteye aktarılan verilerin doğruluğu, gösterim hatalarının kontrolü, resim eklenmesi ve pazaryerlerine xml gönderilmesi
Ürün Yöneticisi ; 1 kişi veya operasyon büyüklüğüne göre her ürüne veya çoklu ürün gruplarına birer kişi olarak sayı belirlenebilir
Fotoğrafçı ve Stüdyo Yöneticisi ; Ürün adetine göre fotoğrafçı sayısı belirlenebilir. Küçük yapılarda dışarıdan da destek alınabilir.
[size=medium][font=RalewayMedium, Helvetica, sans-serif][size=small]Tek kişilik bireysel girişimlerde ihtiyaç duyulan iş tanımları;[/size][/font][/size]
Eticaret sitesi paket veya satınalma ile kurulum, tasarım ve panel yönetimi,
Email Yönetimi, bildirim Mailleri, bilgi mailleri, satış pazarlama Mailleri, Müşteri Hizmetleri Mailleri
Firma kuruluşu, mali işler, finans
Ürün seçimi, kategori yönetimi ve satınalma yönetimi
Ürün bilgi girişi ve kontrolü
Fotoğraf çekimi ve yönetimi
Sosyal medya yönetimi
SEO/Adwords/Inbound dijital reklam yönetimi
İçerik yönetimi, ürün bilgileri, site genel içerikleri
Blog yönetimi
İade ve değişim operasyonu
Depo ve stok Yönetimi
E-ihracat, dış ticaret yönetimi
Ön Muhasebe, entegrasyonlar,
Fatura ve ödeme altyapısı yönetimi
Kargo/Kurye/Lojistik yönetimi
Telefon, SMS ve anlık mesajlaşma yönetimi
Ulusal ve Uluslararası Pazaryerleri yönetimi
KPI, raporlama ve analizler
[size=medium][font=RalewayMedium, Helvetica, sans-serif][size=large][font=RalewayRegular, Helvetica, sans-serif]Eticaret insan kaynakları ile ilgili önemli bir kaç sorun[/font][/size][/font][/size]
[size=medium][font=RalewayMedium, Helvetica, sans-serif][size=large][font=RalewayRegular, Helvetica, sans-serif]Kurumsal Firmalarda Personel İhtiyacı[/font][/size][/font][/size]
[size=medium][font=RalewayMedium, Helvetica, sans-serif][size=large][font=RalewayRegular, Helvetica, sans-serif]Personel İhtiyacı ve Seçim Süreci[/font][/size][/font][/size]
Eticaret uzmanlık eğitimleri almayan ve yalnız geleneksel iş yapma yöntemleri ile çalışmaya çalışan personeller
Kurumsal firmalarda farklı işlerde çalışan eticaret ile ilgisi olmayan eski personellerin herhangi bir eğitim almadan özellikle bilgisayar, yazılım, iş ve ofis yazılımları, analiz ve raporlama gibi uzmanlık gerektiren konularda bilgisi olması gereken pozisyonlara getirilmesi
Doğru olmayan, şişirilmiş CV ler nedeni ile alınan personeller nedeni ile boşa geçen zamanlar
Yurtdışı mecralarda satış için ve eğitim için yabancı dil eksikliği
Eticaret Yazılım Departmanı Müdürü ; Yazılım, Ön arayüz(tema) üretimi, Sunucu bakım, güvenlik ve devamlılığının sağlanması ile ilgili uzmanların koordineli çalışmasını sağlar
Web yazılım Uzmanı ; Kullanılan yazılım bir paket değil ise ve firma içinde yazılmış bir yazılım ise en az 2 personel ile başlanması doğru olacaktır.Çünkü bu tip yapılar uzun soluklu çalışmayı gerektirdiği için yedekli olması doğru olacaktır. Genelde bir uzman bir yardımcı olarak başlanabilir. Eticaret departmanlarından gelen modül isteklerin ve düzeltmeler yapılır. Genel olarak ASP.net, PHP, Wordpress, Phyton gibi diller kullanılır. XML oluşturma ve yönetimi, ERP/CRM/Muhasebe entegrasyonlarının üretilmesi.
Ön Arayüz Uygulama Uzmanı; Site müşteri arayüzü ile ilgili tüm geliştirmeler, yeni tema giydirmeleri, genelde HTML, CSS, Jquery, Javascript dillerinde yazılım ve modüller geliştirilir. Yazılım tarafından üretilen kodsal çalışmanın görsel olarak ekranda uygun bir tema olara görüntülenmesini sağlar.
IT Bilişim Uzmanı ; Web sitesinin üzeride çalıştığı sunucu sistemlerinin yönetimi, yedeklenmesi, güvenliği, mail sistem yönetimi, pazar yerleri, entegrasyonlar için kontrollü izinlerin yönetimi
[size=medium][font=RalewayMedium, Helvetica, sans-serif][size=small]E-ticaret devlerinin dahi e-ticaret ihtiyaç duyduğu alanlarda yetişmiş, uzmanlaşmış personel bulması oldukça zorlandıkları konuların başında. Bu nedenle aralarında sıklıkla eleman devir daimi yapan firma sayısı çoğalmış durumda.[/size]
[size=small]Eticaret firmaları ile ilgili kariyer araştırması yapan bir firmanın hangi alanlarda personel bulmakta zorlandığını görebilmek ve bu ihtiyaçlarını nasıl karşıladıklarını analiz etmek için bir araştırma yapmış bu araştırmaya göre E-ticaret personel ihtiyacını çoğunlukla kariyer sitelerinden karşılıyor olsak da geleneksel yanımızın ağır bastığı yöntem çok daha fazla. Eşe dosta sormak, gelecek personele güven duymamız için daha önem verdiğimiz bir kıstas. Dijital mecraları çok sevsek ve kullansak da yine de “dijital medya” bu ihtiyacımız için tercih ettiğimiz yöntemler arasında sonda.[/size]
[/font][/size]
[size=medium][font=RalewayMedium, Helvetica, sans-serif][size=large][font=RalewayRegular, Helvetica, sans-serif]Kurumsal Firmalarda Personel İhtiyacı[/font][/size][/font][/size]
[size=medium][font=RalewayMedium, Helvetica, sans-serif][size=large][font=RalewayRegular, Helvetica, sans-serif]Genel Personel İhtiyacı[/font][/size][/font][/size]
Pazarlama ve Satış Müdürü ; Dijital pazarlama, CRM, Call Center ve tasarım uygulama birimlerinin birbirleri ile koordineli çalışarak tüm mecralardaki yönetimini yapar
CRM Yöneticisi ; Müşteri ürün alımları, satınalma geçmişlerine göre satınalma davranışları, kampanyalar, iade değişim yönetimi ve kararı, müşteri bilgi havuzları ve kategorilendirmeleri
Müşteri Hizmetleri ; Anlık Mesajlaşma, Call center, Whats App. Operasyona göre bir veya birden çok olabilir. Mutlaka ses kayıtlı sistemler ile çalışılmalı, kaybedilen çağrıların tekrar aranabilmesi, tele sekreter ve cevap verilemeyen durumlarda alınan kayıtların dinlenebileceği bir yapı olmalı. Eticaret sitenize gelen müşteri mailleri, telefonlar, canlı destek bölümünden gelen mesajlar, sosyal medyadan iletilen mesajların değerlendirilmesi, ilgili kişilere iletilip, alınan cevapların müşteriye ya da potansiyel müşteriye iletilmesini sağlar. Operasyon büyüklüğüne göre personel sayısı belirlenebilir.
Sosyal Medya Yöneticisi ; Firma içinde yapılması kesinlikle en doğru yapı olmakla beraber, eğer içerde çözülemiyorsa tecrübeli bir ajans ile de yönetilebilir.Eticaret sitenize uygun sosyal medya hesaplarının açılmasını, içerik geliştirilmesini, sosyal medyadan gelen istek ve şikayetleri ilgili birimlere aktarmasını sağlar.
SEO/Adwords ve Dijital Marketing Yöneticisi ; Firma içinde veya bir ajansdan destek alarak yönetilebilir. Genelde bir kişi yeterli olacaktır
Tasarım Uzmanı ; Kampanya, reklam, anasayfa bannerları, site içi görseller, ürün görselleri, sliderların tasarımlarının yapılarak siteye eklenmesi
Uygulama Uzmanı ; Sitede yazılım veya paketin destek verdiği ölçüde HTML, CSS, Jquery, javascript kullanarak sitenin önarayüz görünümünün en iyi şekilde çalışacak hale getirilmesi
[size=medium][font=RalewayMedium, Helvetica, sans-serif][size=small]Firmalar en çok “yazılım uygulama” alanında personel bulmakta zorlanıyorlar. İkinci sırada ise “içerik ve görsel yönetim” geliyor. Üçüncü sırayı da “pazarlama” alıyor.[/size]
[size=small]E-ticaret sektör tecrübesi işe alırken çok önemsediğimiz bir konu olsa da yine de tanıdık ile işe alma yüzdesinin önüne geçemiyor.[/size]
[size=small]“All in one” personel beklentimiz her zaman var, her şeyi yapan ama az maaş ödenecek personel arayışımız her zaman geçerli.[/size]
[size=small]Ama “Eğitim Şart” durumu burada da karşımıza çıkıyor ve e-ticaret alanında eğitim alan personelleri tercih ediyoruz. Var olan personelimizin eğitimi için ise “şirket içi eğitimler” yoluyla karşılamaya çalışıyoruz[/size]
[size=small]Yurt dışındaki firmaların büyümesinde aktif rol alan “profesyonel danışmanlık” ihtiyacı Türkiye’ de de değeri anlaşılmaya başlayan konuların başında geliyor. Tabloya yakından bakıp geneli kaçırmak istemeyen, farklı bir göz ile objektif değerlendirmeler ışığında büyüme planları yapan firma sayısı çoğunlukta.[/size][/font][/size]
[size=medium][font=RalewayMedium, Helvetica, sans-serif][size=large][font=RalewayRegular, Helvetica, sans-serif]Eticaret Personel İhtiyacı ve Yönetimi[/font][/size][/font][/size]
[size=medium][font=RalewayMedium, Helvetica, sans-serif][size=small]Eticaret personel ihtiyacı artarak büyüyor. Özellikle sektördeki kalifiye eleman eksikliği sektörün büyümesine de engel olmaktadır. Firmalar personel seçiminde kalifiye eleman eksikliği nedeni ile uzman personel yerine pozisyonu dolduracak doğru olmayan personelleri işe almak zorunda kalıyorlar.[/size]
[size=small]Yetkinlik yerine pozisyon dolduran bu personeller sistemin doğru çalışmasını ve gelişmesine destek olmadıkları için genelde birçok firma eticaretden vazgeçmekte yada yanlış olduğunu düşünmektedir.[/size]
[/font][/size]
[size=medium][font=RalewayMedium, Helvetica, sans-serif][size=large][font=RalewayRegular, Helvetica, sans-serif]Kurumsal Firmalarda Personel İhtiyacı[/font][/size][/font][/size]
[size=medium][font=RalewayMedium, Helvetica, sans-serif][size=large][font=RalewayRegular, Helvetica, sans-serif]Yalnız Pazaryeri Kullanan Firmalar[/font][/size][/font][/size]
[size=medium][font=RalewayMedium, Helvetica, sans-serif][size=large][font=RalewayRegular, Helvetica, sans-serif]Firmalar İçin Personel Destekleri[/font][/size][/font][/size]
Pazaryeri Satış Uzmanı; Operasyon büyüklüğüne göre marka, kategori ve ürünlere göre birer kişi veya gruplanarak gerekli persoenel sayısı bulunabilir
Muhasebe Mali İşler ; Operasyonun büyüklüğüne göre 1-2 personel olabilir ERP/Muhasebe yazılımı alış/satış faturaları, iade ve değişim form ve kayıtları, ödeme onayları, iade ve iptalleri
Depo, Stok yönetimi ve Kargo Departmanı ; Operasyon büyüklüğüne göre 1-2 personel olabilir, depo yönetimi, ürün stok yönetimi, paketleme, etiketleme ve kargo hazırlık, kargo çağrı ve takibi
[size=medium][font=RalewayMedium, Helvetica, sans-serif][size=large][font=RalewayRegular, Helvetica, sans-serif]Firmalar İçin Personel Destekleri[/font][/size][/font][/size]
Eticaret Uzmanı ; Operasyon büyüklüğüne ve ürün adetine göre, her marka, kategori ve ürün için bir personel veya gruplanarak yeterli sayıda personel sayısı bulunabilir.
Fotoğrafçı veya Stüdyo ; Operasyon büyüklüğüne ve ürün adetine göre personel veya dışarıdan stüdyo ile çalışılabilir.
Muhasebe ve Mali İşler Yöneticisi ; Faturalama, iade ve ödeme yönetimi
Depo, stok yönetimi ve kargo yönetimi ; Depo yönetimi, stok yönetimi paket hazırlama, gönderim ve iade değişim operasyonlarının yönetimi
[size=medium][font=RalewayMedium, Helvetica, sans-serif][size=small]1 - İşkur Destekleri[/size]
[/font][/size]
İşyerinize yeni bir eleman almak istiyorsanız, hem o elemanın bilgi ve deneyimini arttırmak hem de işyerine uyumunu sağlamak için 6 ay boyunca maaşını İŞKUR’dan temin edebiliyorsunuz. Haftada 6 gün çalıştırdığınız elemana, günlük 25 TL’den aylık 600 TL maaş, İŞKUR tarafından ödeniyor. Bu 6 aylık süre içerisinde elemanınızın sigorta primleri stajyer eğitimi kapsamında İŞKUR tarafından karşılanıyor.
Bu destekten yararlanmak için ilk şart, en az iki sigortalı işçinizin olması gerekiyor. İkinci şart ise son üç ay boyunca işçi sayınızın ortalamasının üzerine çıkmanız gerekliliği.
Stajyer, işyerinizde hangi meslekte çalışacak ise o meslekte son 6 ay içinde 1 gün bile kayıtlı veya kayıtdışı çalışmamış olması gerekir.Ayrıca stajyerin son 3 ay içinde işyerinizde herhangi bir meslekte kayıtlı veya kayıtdışı çalışmamış olması gerekir.
[size=medium][font=RalewayMedium, Helvetica, sans-serif][size=small]2- KOSGEB Destekleri[/size]
[size=small]Nitelikli Eleman İstihdam Desteği[/size]
[/font][/size]
Bu destek, işletmede son 12 (on iki) ay içinde istihdam edilmemiş en az fakülte veya dört yıllık yüksekokul mezunu ve işletmede tam zamanlı olarak çalışacak yeni eleman için verilir.
Destek kapsamında istihdam edilecek nitelikli elemanının, destek başvuru tarihinden önceki son 30 (otuz) gün içinde istihdam edilmiş olması veya başvurunun kabul edildiğinin işletmeye bildirildiği tarihten itibaren en geç 45 (kırk beş) gün içinde istihdam edilmesi gerekir.
Uygulama Birimi tarafından nitelikli elemana ilişkin gerekli sorgulamalar Sosyal Güvenlik Kurumunun ilgili web sayfasından yapılır
İşletme, destek üst limiti dâhilinde aynı anda en fazla 2 (iki) eleman için bu destekten yararlanabilir.
Bu desteğin aylık üst limiti, istihdam edilecek her bir eleman için net ücret üzerinden hesaplanır ve her bir eleman için 1.500 (bin beş yüz) TL'yi geçemez. Asgari geçim indirimi, ikramiye, prim vb. ek ödemeler net ücrete dâhil edilmez.
[size=medium][font=RalewayMedium, Helvetica, sans-serif][size=x-large][font=RalewayRegular, Helvetica, sans-serif]Eticaret Personel İhtiyacı[/font][/size][/font][/size]
[size=medium][font=RalewayMedium, Helvetica, sans-serif][size=large][font=RalewayRegular, Helvetica, sans-serif]Eticaret İK[/font][/size][/font][/size]
[size=medium][font=RalewayMedium, Helvetica, sans-serif][size=small]Eticaret Merkezi[/size][/font][/size]
[size=medium][font=RalewayMedium, Helvetica, sans-serif][size=small]Engin Özgen notlarından alınmıştır.[/size][/font][/size]