E-İhracat Yapılmak Üzere Kurulacak Sitede Olmazsa Olmazlar
E-ihracat yapmak isteyen firmalar online bir mağaza kullanmak zorundadır. Bunun için online pazaryerlerinde bir mağaza açılabilir veya yeni bir web sitesi kurulabilir. Özel bir web sitesi, tüketiciler üzerinde güven algısı oluşturur. Farklı sorunlara karşı ulaşılabilir bir kaynak olan web sitesi, ayrıntılı bilgilerle donatılmalıdır. Sınır ötesi e-ticaret sitesi altyapısı, tüm özellikleri ile yeni teknolojilere uyumlu bir algoritma ile tasarlanmalıdır.
E-ihracat için kurulacak web sitesinde bazı temel özellikler bulunmalıdır. E-ihracat web sitesinde olmazsa olmazlar şunlardır;
Çoklu dil altyapısı: E-ihracata yapılacak sitenin çoklu dil altyapısı, ürünleri farklı dillerde sunmaya imkan verir.
Çoklu para birimi: Siteye farklı ülkelerin farklı para birimleri tanımlanmalıdır. Böylece ürünler farklı para birimleri ile satılabilir.
Çok uluslu yönetim: E-ihracat sitesi, birçok ülkeden farklı yöneticiler atamaya izin vermelidir. Her yönetici, yönetim panelini kendi dilinde kullanabilmelidir.
SEO: Arama Motoru Optimizasyonu (SEO), herhangi bir sitenin trafik alabilmesi için önceliklidir. E-ihracat siteleri için de olmazsa olmazdır. Ülkeye özgü SEO etiket sistemi ile ürünlerin arama hacimleri etiketlenmelidir.
Alışveriş sepeti: E-ihracat sitesinin alışveriş sepeti, sepet terk oranını düşürecek şekilde tasarlanmalıdır. Ödemeye teşvik edecek, sade ve kolay bir tasarım seçilmelidir.
Sosyal medya butonları: Ürünlerin sosyal medya platformlarında anlık paylaşılmasını sağlayan sosyal medya paylaşım butonları bulunmalıdır.
İçerik yönetimi paneli: Ürün bilgileri ve ürün açıklama sayfaları, blog makaleleri, iade şartları ve ürün kullanım bilgileri gibi içeriklerin kaydedilmesi, düzenlenmesi ve güncellenmesi için içerik yönetim paneli önemlidir.
Ürün yönetimi paneli: Ürün eklemek için kullanılan paneldir. Her kategoriye uygun ürün ekleme yapılabilir.
Ziyaretçi tanıma: Lokasyon bazlı ziyaretçi tanıma sistemi ile tasarlanan e-ihracat sitesi, farklı ülkelerden ziyaretçilerin diline ve para birimine göre uyarlanmış şekilde otomatik olarak açılacaktır.
Fiyat tanımlama: Lokasyon bazlı fiyat tanımlama altyapısı, ürün fiyatlandırmalarını ilgili ülkelerin para birimine uygun biçimde otomatik olarak yapar.
Kargo entegrasyonları: Sitenin hedef pazardaki kargo şirketleri entegrasyonunu sağlayan uygulamalardır.
Filtreleme: Ürünlerin farklı özelliklerine göre filtreleme seçeneği sunulmalıdır.
Ürün karşılaştırma: Müşterilerin ürünleri özelliklerine göre karşılaştırma yapmasını imkan tanınmalıdır.
Mobil uyumluluk: E-ihracat sitesi, iOS, Android ve Windows Mobile sistemleri kullanan mobil cihazlarla uyumlu olmalıdır.
SSL sertifikası: Ödeme yöntemlerinin güvenliği için SSL sertifikası büyük önem taşımaktadır.
E-ihracat web sitesinin olmazsa olmazları arasında şunlar da bulunmaktadır;
· Hedef pazarın hassasiyetlerine uygun özel tasarım tema
· Ürün ve kategori yönetim panelleri
· Sipariş yönetimi paneli
· Marka yönetim paneli
· Müşteri yönetim paneli
· Ürün ve kategori güncelleme
· Telefon ve ticket desteği
· Sanal POS
· Fatura modülü
· Sosyal medya optimizasyonları
· Slide ve banner yönetimi paneli
· Kargo yönetimi paneli
· Ürün görsellerini büyütme
· Excel ile ürün ekleme
· Excel ile müşteri ekleme
· Ürün yorumları alanı
· Üyelik paneli
· Ödeme yöntemleri optimizasyonu
· Lokal bazlı ödeme yöntemi belirleme
· Ülke bazlı vergi otomasyonu
· Lojistik optimizasyonları
· Uluslararası kargo takip
· Tercüman modülü
· Müşteri hizmetleri modülü
· İstatistik ve raporlama özelliği
· Bayi altyapısı
· XML veri işleme
· Site haritası
E-İhracat Sitesi Hakkında Dikkat Edilmesi Gerekenler
· E-ihracat sitesi, kampanyalar düzenlemeye ve kuponlar sunmaya uygun şekilde tasarlanmalıdır.
· Web sitesinde ürün tanıtımları için video desteği bulunmalıdır.
· Müşterilerin kolaylıkla gezinebileceği tasarımlar kullanılmalıdır.
· Satın alma işlemlerini kolaylaştıran özellikler bulunmalıdır.
· Sitede ülke bazlı vergi oranları tanımlı olmalıdır.
· Sitedeki sorunlara müdahale edebilecek teknik destek ekibi kurulmalıdır.
Tüm bunlarla birlikte bir e-ihracat web sitesi, kullanıcı dostu bir tema ile tasarlanmalıdır. Web sitesinde satılan bütün ürünlere alıcılar kolaylıkla ulaşabilmelidir. Gözü rahatsız etmeyen renklerin kullanılmasına özen gösterilmelidir. Web sitesinin bütün sayfalarında aynı tema ve tasarım kullanılmalıdır. Sitenin her sayfasında kullanıcıların diğer ürün sayfalarına veya ürün kategorilerine erişebileceği linkler olmalıdır. Benzer ürünler veya en çok satılanlar gibi rota sunan bölümler bulunmalıdır. Menülerde satılan bütün ürünlerin kategorilerine bağlantılar olmalıdır.
E-ihracat sitesi yazılımının Arama Motoru Optimizasyonu (SEO) özelliklerinin güçlü olması önemlidir. SEO, güçlü bir rekabet sağlayan faktörlerden biridir. SEO özellikleriyle donatılan bir site, hedef pazardaki müşterilerin aramalarında üst sıralara çıkabilecektir.
[video=youtube]https://www.youtube.com/watch?v=vqTXUIoR5HI[/video]