[size=x-small][font=proxima-nova,][size=x-large]1. Adım İşletmenizin ve hesabınızın şu gereklilikleri karşılayıp karşılamadığını kontrol edin:[/size]
[/font][/size]
[size=medium]İşletmeniz Kanada, ABD, Porto Riko, İngiltere, Fransa, Almanya, İtalya, İspanya, İsveç, Hollanda, İsviçre, İrlanda, Güney Afrika, Belçika, Avusturya, Portekiz, Polonya, Yunanistan, Kıbrıs, Danimarka, Çek Cumhuriyeti, Romanya, Norveç, Macaristan, Bulgaristan, Hırvatistan, Finlandiya, Letonya, Litvanya, Slovenya, Lüksemburg, Brezilya, Arjantin, Meksika, Peru, Uruguay, Paraguay, Malta, Ekvator, Panama, Belize, Dominik Cumhuriyeti, Avusturalya, Yeni Zelanda, Japonya veya Kore'de bulunmalıdır.
Mısır, İsrail, Türkiye, Cezayir, Estonya, Fransız Guyanası, Fas, Reunion, Slovakya, Bolivya, Şili, Kolombiya, Kosta Rika, Guatemala, Guadeloupe, Guyana, Martinik, Surinam, Hong Kong, Hindistan, Endonezya, Filipinler, Singapur, Tayvan, Tayland, Malezya ve Mayotte'deki ortaklarımızla aşamalı olarak kapsamımızı genişletiyoruz.[/size]
[size=medium]Instagram hesabınızın öncelikli olarak fiziksel ürünler satan bir işletmeyi temsil etmesi gerekir. Bu hesap bir işletme profiline dönüştürülmeli ve işletmeniz Instagram Ticaret İlkeleri'ne uymalıdır.[/size]
[size=medium]Facebook işletme sayfanızda ülke veya yaş sınırlaması bulunamaz, ayrıca Satın Alma Mesajı da desteklenmemektedir.[/size]
[size=medium]Instagram işletme profiliniz bir Facebook kataloğu ile ilişkilendirilmelidir. Facebook kataloğunuzu oluşturmak ve Instagram işletme profiliniz ile ilişkilendirmek için bir sonraki adıma göz atın.[/size]
[size=x-small][font=proxima-nova,][size=x-large]2. Adım Instagram işletme profilinizi bir Facebook kataloğuna bağlayın[/size]
[size=medium]Instagram işletme profilinizi bir Facebook kataloğuna bağlamanın iki yolu:[/size]
[size=medium]A Seçeneği: Facebook sayfanıza bir mağaza kısmı ekleyin[size=x-small]1[/size][/size]
[/font][/size]
[size=medium]Facebook işletme Sayfanızda Mağaza sekmesine tıklayın. Mağaza sekmesini göremiyorsanız, Sayfa şablonunuzu Alışveriş şablonuna dönüştürebilirsiniz.[/size]
[size=medium]İşyeri Koşulları'nı kabul ediyorsanız Mağaza Oluştur'a tıklayın.[/size]
[size=medium]İşletmenizin adresini girin ve İleri'ye tıklayın.[/size]
[size=medium]Para biriminizi seçin ve işletme Sayfanızla ilişkili e-posta adresini girin. İleri'ye tıklayın. Para biriminiz, Sayfanızın adresi doğrultusunda otomatik olarak seçilebilir. Bu para birimi tüm ürünleriniz için geçerlidir ve mağazayı silip yeni bir mağaza oluşturmadan değiştirilemez.[/size]
[size=medium]İşletmenizin faaliyet gösterdiği her eyalet için eyalet vergi tescil numaranızı ekleyin. Bitir'e tıklayın.[/size]
[size=medium]Mağazanıza ürünler ekleyin.[/size]
[size=medium]B Seçeneği: Business Manager'da bir katalog kullanın[/size]
[size=medium]Instagram işletme hesabınıza bağlı Facebook Sayfasının sahibi olan Business Manager hesabına gidin. Business Manager hesabınızın sadece Facebook Sayfasına erişim izni varsa bunu yapamazsınız. Not: Bir hesaba ait Sayfayı başka bir Business Manager hesabına aktaramazsınız. Ancak bir işletme bir Sayfayı kaldırırsa, başka bir işletme o Sayfayı ekleyebilir. Bir Sayfa eklemek için o Sayfanın Yöneticisi de olmanız gerekir. Sayfanın Yöneticisi değilseniz, Sayfaya erişim istemeniz gerekir.[/size]
[size=medium]Business Manager hesabınızda, Instagram'da alışveriş özelliğiyle kullanmak istediğiniz yeni bir katalog oluşturun veya mevcut bir kataloğu bulun. Not: Business Manager hesabının kataloğun sahibi olması veya kataloğa erişebiliyor olması gerekir. Kullanmak istediğiniz katalog başka bir Business Manager hesabındaysa, bu iki Business Manager hesabının ortak statüsünde olduğundan emin olun.[/size]
[size=x-small][font=proxima-nova,]
[Bağlantıyı görmek için giriş yapın][/img]
[Bağlantıyı görmek için giriş yapın][/img]
[size=x-large]3. Adım Hesabınız gözden geçirilecek[/size]
[size=medium]Yukarıdaki seçeneklerden birini tamamladığınızda, Instagram hesabınız alışveriş özelliğine erişim için otomatik olarak gözden geçirilecektir. Yeni bir katalog oluşturuyorsanız, hesap alışveriş için otomatik olarak gözden geçirilmeden önce kataloğunuzun onaylanması gerekecektir. Değerlendirme süreci genellikle birkaç gün sürer ancak bazen hesabı daha ayrıntılı incelememiz gereken durumlarda bu süre uzayabilir.[/size][/font][/size]
[size=x-small][font=proxima-nova,]
[Bağlantıyı görmek için giriş yapın][/img]
[Bağlantıyı görmek için giriş yapın][/img]
[size=x-large]4. Adım Instagram'da ürün etiketleri veya çıkartmaları ekleyin[/size]
[size=medium]Başlamadan önce ipuçları:[/size]
[/font][/size]
[size=medium]Ürünleri etiketleyebilmeniz için hesabınızın shopping on Instagram için onaylanmış olması gerekir[/size]
[size=medium]Instagram uygulamasının en son sürümünün yüklü olduğundan emin olun[/size]
[size=medium]Ürün etiketlerini açmak için:[/size]
[size=medium]Instagram işletme profilinizi ziyaret edin[/size]
[size=medium]Sağ üst köşedeki üç nokta (...) veya çark simgesine dokunun[/size]
[size=medium]İşletme Ayarları altında Alışveriş'e dokunun[/size]
[size=medium]Devam'a dokunun[/size]
[size=medium]Shopping on Instagram ile kullanmak istediğiniz ürün kataloğunu seçin[/size]
[size=medium]Bitti'ye dokunun[/size]
[size=medium]İşletme profiliniz artık Instagram'daki gönderi ve hikayelerde ürün etiketlemek için hazır.[/size]
[size=x-small][font=proxima-nova,][size=x-large]5. Adım Bir alışveriş gönderisi veya hikayesi oluşturun[/size]
[Bağlantıyı görmek için giriş yapın][/img]
[Bağlantıyı görmek için giriş yapın][/img]
[size=medium]Instagram gönderilerinde, tek görselli bir gönderide 5 adede kadar, çok görselli gönderide ise 20 adede kadar ürün etiketleyebilirsiniz. Gönderilerdeki ürün etiketleri, etiketlediğiniz ürünlerinizin adını ve fiyatını gösterecektir. Instagram işletme profilinizden hem yeni hem de mevcut gönderilerinizde ürünleri etiketleyebilirsiniz.[/size]
[size=medium]Instagram Stories'de hikaye başına bir ürün çıkartması oluşturabilirsiniz. Ürün çıkartmaları ürün adını gösterir ve çıkartma rengini ve metnini düzenleyebilirsiniz. Yayınlanmış hikayeleri düzenleyemezsiniz. Bu hikayeleri silmeniz ve yeniden yayınlamanız gerekir.[/size]
[/font][/size]
[size=medium]Yeni bir hikaye veya akış gönderisi oluşturun[/size]
[size=medium]Instagram akış gönderilerinde, Paylaş ekranından Ürünleri Etiketle'ye dokunun. Hikayelerde, çıkartma simgesine dokunun ve ürün çıkartması seçeneğini tercih edin[/size]
[size=medium]Kataloğunuzdan etiketlemek istediğiniz ürünü seçin ve ürün etiketinizi veya çıkartmanızı, etiketlediğiniz ürünün yakınına yerleştirin.[/size]
[size=medium]Gönderi veya hikayenizi paylaşın[/size]
[size=x-small][font=proxima-nova,][size=x-large]Sık Sorulan Sorular[/size]
[size=x-large]S: Bir gönderide ürün ve kişileri etiketleyebilir miyim?[/size]
[size=medium]C: Şu anda, tek bir gönderide aynı anda kişi ve ürünleri etiketleyemezsiniz.[/size]
[size=x-large]S: Shopping on Instagram ücretli reklamlarla birlikte kullanılabilir mi?[/size]
[size=medium]C: Hayır, akış gönderilerinde ürün etiketleme ve hikayelere ürün çıkartmaları ekleme özelliği şu anda sadece organik gönderilerde kullanılabilir. İşletmeler alışveriş gönderi veya hikayelerinin tanıtımını yapamayacaktır.[/size]
[size=x-large]S: Akış gönderilerinin önizlemesini görüp taslak olarak kaydedebilir miyim?[/size]
[size=medium]C: Evet. Gönderilerin önizlemesini görmek veya taslak olarak kaydetmek için, "Kişileri Etiketle" ve "Ürünleri Etiketle" kısımlarının altında gönderi oluşturma sayfasında "Etiketlenen Ürünlerin Önizlemesini Gör" veya "Taslağı Kaydet" seçeneğine tıklayın.[/size]
[size=x-large]S: Neden Instagram gönderimde etiketlemek istediğim ürün görünmüyor?[/size]
[size=medium]C: Bir katalogda bulunan her ürün ilke ihlali bakımından gözden geçirilir. Bir ürünü etiketleyemiyorsanız, bu ürün onaylanmamış veya mükerrer ürün olduğu tespit edilmiş olabilir.[/size]
[size=x-large]S: İşletme profilimdeki "Alışveriş Yap" düğmesi nedir?[/size]
[size=medium]C: Akışta bir alışveriş gönderisi oluşturduğunuzda profilinizde bir Alışveriş Yap düğmesi belirecektir.[/size]
[size=x-large]S: Alışveriş için hangi istatistikler sunulur?[/size]
[size=medium]C: Alışveriş gönderi ve hikayeleriyle ilgili etkileşim ve tıklama verilerini görebilirsiniz. İstatistikleri görmek için bir alışveriş gönderisinde İstatistikleri Gör'e dokunun veya alışveriş hikayelerini gördüğünüz ekranı yukarı kaydırın. Ayrıca işletme profilinizdeki İstatistikler aracılığıyla çeşitli ölçümlere dayalı olarak en iyi alışveriş gönderilerini sıralayabilirsiniz.
[size=x-large]S: Global bir hedef kitleye sahibim. Shopping on Instagram'dan nasıl faydalanmalıyım?[/size]
[size=medium]C: İşletmeler, işletme profilinin hedef kitlesi için en alakalı dil ve para birimini içeren bir katalog seçmek için işletme profili istatistiklerinden faydalanmalıdır.[/size][/font][/size]