n11.com E-İhracat nedir?
n11 Güvencesiyle Tek Tıkla E-İhracata Başlayın
Türkiye’nin lider e-ticaret platformu n11.com olarak iş ortaklarımıza yeni projelerle destek olmayı sürdürüyoruz. Bu kapsamda, E-İhracat projemizle iş ortaklarımızın potansiyeli yüksek uluslararası pazarlara açılmasına olanak sağlıyoruz.
n11.com Mağaza Yönetim Paneli’nizden kolay ve hızlıca yönetebileceğiniz süreçler sayesinde operasyonel yükünüz artmadan satışlarınızı katlayabilirsiniz. Yurt dışı pazarına açılmak için hemen E-İhracat sistemimize başvurun.
Katılım Koşulları ve Başvuru
E-İhracat sistemine başvurmak için herhangi bir koşul var mı?
n11.com olarak, tüm iş ortaklarımıza yurt dışına açılma olanağı sağlamayı hedefliyoruz. E-İhracat projesine başvurabilmeniz için yurt içi performansınızı yansıtan mağaza puanınızın 95’in üzerinde olması ve yurt dışında sergilemek istediğiniz ürün grubunun Uluslararası Hava Taşımacılık Kurallarına uygun olması yeterlidir.
E-İhracat başvuru değerlendirme kriterleri nelerdir?
E-ihracat sürecinin başarılı bir şekilde ilerlemesi için n11.com’un belirlediği kriterler bulunmaktadır. Bu kriterler pazarlara göre değişiklik gösterebilir. Başvurular, n11.com tarafından ilgili pazarın kriterleri ve gereksinimlerine göre değerlendirilir.
E-İhracat sistemi kapsamında hangi ülkelere satış yapabilirim?
Projeye katılan iş ortaklarımız, n11.com’un anlaşmaları doğrultusunda sistemde aktif olan tüm pazarlara satış yapabilecektir. E-İhracat projesinin pazar ve anlaşmalı platform kapsamı, yapılacak çalışmalarla n11.com tarafından sürekli genişletilecektir.
E-İhracat sistemine nasıl katılırım?
- Mağaza puanınız 95’in üzerindeyse, n11.com Mağaza Yönetim Paneli’nizde E-İhracat butonu açılır. Butona tıklayın.
Açılan ekrandaki sözleşmeyi okuduktan sonra “Sözleşmeyi okudum, onaylıyorum” kutucuğunu işaretleyip “Başvur” butonuna tıklayın.
Başvurunuz n11.com yetkilileri tarafından değerlendirilecektir. Olumlu sonuçlanması durumunda e-posta yoluyla bilgilendirileceksiniz. Bu aşamadan sonra mevcut ürünlerinizi tanımlamaya başlayabilirsiniz.
Not: Sisteme dâhil olduktan sonra 80 puanın altına düşmeniz durumunda mağazanız e-ihracat sisteminden otomatik olarak çıkarılacaktır. Mağaza puanınız tekrar 95’e yükseldiğinde, adımları izleyerek sisteme tekrar başvurabilirsiniz.
Ürün Yönetimi
Ürünlerimi yurt dışında nasıl satışa sunacağım?
E-ihracat başvurunuz onaylandıktan sonra kategori kriterlerine uyan ürünlerinizin satış durumunu E-ihracata Açık olarak değiştirebilirsiniz.
Ürünlerinizin tümünü yurt dışında satışa sunmak için:
“Tümünün satış durumunu değiştir” butonuna tıklayın.
Açılan kutucukta satış durumunu “Açık” olarak seçip “Kaydet” butonuna tıklayın.
Seçtiğiniz ürünleri yurt dışında satışa sunmak için:
Ürün listesinden satışa sunmak istediklerinizi seçin.
“Satış durumunu değiştir” butonuna tıklayın.
Açılan kutucukta satış durumunu “Açık” olarak seçip “Kaydet” butonuna tıklayın.
Ürünlerimi yurt dışına açarken eklemem veya değiştirmem gereken bir bilgi var mı?
Hayır, yalnızca ürünlerinizi seçmeniz yeterli. n11.com’daki ürün bilgilerinizin tamamı (ürün adı, ürün açıklaması, stok, fiyat vb.) ilgili ülkenin diline çevrilerek sergilenecektir.
E-ihracata açılan ürünlerin dijital arama sonuçlarında bulunabilmesi ve çevirilerin doğru yapılabilmesi adına, ürün başlıklarıyla açıklamalarının yeterli ve doğru bir şekilde yazılmış olması; birincil ürün görselinin ise beyaz fonda çekilmiş, yüksek çözünürlükte ve yazı içermeyen bir görsel olması büyük önem taşımaktadır.
Sipariş Yönetimi
Yurt dışı siparişlerimi nereden takip ederim?
Yurt dışı siparişlerinizin yönetimini, n11.com Mağaza Yönetim Paneli’nizdeki mevcut “Sipariş Yönetimi” kısmından yapabilirsiniz. Ayırt edebilmeniz için yurt dışından gelen siparişler mavi renkte gösterilecektir. Siparişin hangi pazara ait olduğunu aynı ekran üzerinden görüntüleyebilirsiniz.
Yurt dışı siparişlerimin faturalamasını nasıl yapacağım?
Yurt dışı siparişlerinizin faturalamasını aracı lojistik firmamıza yapmanız gerekmektedir. Gerekli bilgiler, siparişlerin fatura şablonlarında yazmaktadır. KDV veya diğer ek tutarlar ve fatura formatı yurt içi siparişlerinizde olduğu gibi hesaplanır. Tek fark, tüm faturaların aynı alıcıya kesilecek olmasıdır.
Faturaları paketin içine değil, paketin üzerine yerleştirmeniz gerekmektedir.
Siparişlerimi hangi adrese kargolayacağım?
Tüm yurt dışı siparişlerinde, alıcının adres bilgileri aracı lojistik firmasına aittir.
Siparişin sağ kısmında yer alan “Kargo Şablonu” butonuna tıklayın ve açılan şablonun çıktısını alın.
Ürününüzü hazırlayın, kargo şablon çıktısını paketin üzerinde yapıştırın ve aracı lojistik firmasının deposuna gönderilmek üzere kargo firmanıza teslim edin.
Yurt içi kargo ücretini kim öder?
Ürünlere tanımladığınız kargo ödeme tipi geçerli olacaktır.
Yurt dışı lojistik ücretini kim öder?
Siparişlerin yurt dışı gönderim ve lojistik ücretleri, sizlere ek bir maliyet oluşmayacak şekilde n11.com tarafından ödenmektedir.
Katılım ücreti var mı?
Katılım ücreti veya farklı bir ek ücret alınmamaktadır.
Komisyon oranları nedir?
Komisyon oranları yurt içi satışlarınızla aynıdır.
Ödemelerim ne zaman yapılır?
Yurt dışı siparişleriniz, lojistik firmamızın adresine gönderilmek üzere kargoya verdiğinizde ‘Kargolandı’ statüsüne geçer. 3 iş günü + 24 saat sonra otomatik olarak tamamlandı statüsüne gelir. Yurt dışı siparişleriniz için hakedişleriniz aynı yurt içi siparişlerinizde olduğu gibi sipariş tamamlandı statüsüne geldikten sonra 7 gün içinde hesabınıza aktarılacaktır.
Satış yapılan ülkede resmi tatil olması durumunda, ödeme tarihleri resmi tatil günlerinin sayısına göre ertelenebilir.
İade ve değişimlerde nasıl bir yol izlemeliyim?
İade ve değişimlerde, n11.com’un yurt içi kuralları geçerlidir. Bu süreçlerde oluşacak lojistik ve kargo maliyetleri, yanlış, hatalı veya hasarlı ürün gönderilmediği sürece n11.com tarafından sizlere yansıtılmayacaktır. Ancak yanlış, hatalı veya hasarlı ürün gönderildiyse, oluşan kargo maliyeti sizin tarafınızdan karşılanmalıdır.
Dikkat Edilmesi Gerekenler
Operasyonun sorunsuz yönetilebilmesi için e-ihracat sistemine dahil olan iş ortaklarımızın aşağıdaki konulara dikkat etmesi gerekmektedir:
E-ihracata açılan ürünlerin dijital arama sonuçlarında bulunabilmesi ve çevirilerin doğru yapılabilmesi için ürün başlıklarıyla açıklamaları yeterli ve doğru şekilde yazılmalıdır.
Birinci ürün görseli beyaz fonda çekilmeli, yüksek çözünürlükte ve yazı içermeyen bir görsel olmalıdır.
Bataryalı, pilli ve hacimli (20 desi ve üzeri) ürünler seçilmemelidir.
Faturalar paketin içine değil, paketin üzerine yerleştirilmelidir.
n11.com kargo anlaşmaları kullanılmasa bile, yurt dışı sevkiyatında kullanılacak olan kargo şablonunun çıktısı paket üzerine yerleştirilmelidir.