Başvuru Müşteri Memnuniyeti
Başvuru Süreci
Tedarikçi, başvuru formunu iletir.
Trendyol, tedarikçi başvurusunu değerlendirir.
Sonuç olumlu ise tedarikçi ile iletişime geçilir ve sözleşme sürecinin başlatılması için tanışma toplantısı organize edilir.
Tanışma toplantısından sonra sözleşme süreci başlatılır.
Sonuç olumsuz ise tedarikçiye sebebi ile birlikte başvurusunun neden reddedildiği iletilir.
Partner Anlaşması
Trendyol Marketplace kategori ekibi sözleşme sürecini yürütür. Komisyon, vade, sözleşme detayları ve gerekli evrakları kategori yetkilisi adım adım takip eder.
Gerekli evraklar;
1- Sözleşme ve Partner Bilgi Formu
Firmanız için Trendyol tarafından hazırlanan Sözleşme ve Partner Bilgi formunu inceleyin.
Sözleşmeniz için kategori yetkiliniz ile mutabık kaldıktan sonra her sayfası imzalı ve kaşeli olarak hazırlayın.
*Partner Bilgi Formu’nda sarı renkli alanları doldurun.
2- Vergi Levhası
3- İmza Sirküleri
4- Ticaret Sicili Gazetesi
5- Faaliyet Belgesi
Evrak işlemlerinizle ilgili her türlü sorunuzda kategori yetkiliniz ile iletişime geçebilirsiniz.
En iyi müşteri deneyimi için;
Doğru ürün,
Doğru paketleme,
Doğru zamanda ürünler sevk edilmelidir.
Siparişlerin zamanında ve eksiksiz gönderimi tedarikçi performans takibi ve müşteri memnuniyeti amacıyla Trendyol tarafından hassasiyetle izlenmektedir.
Zamanında Tedarik
Beyan ettiğiniz tedarik süresi içinde ürünlerinizi kargoya hazırlamanız önem taşır.
Günlük gecikme adediniz artış gösterdiğinde Trendyol ekibi sizinle iletişime geçer.
Geciken her ürününüz için Trendyol size sözleşmenizde yer alan tutarlar dahilinde müşteri memnuniyet bedeli yansıtır.
Eksiksiz Tedarik
Siparişlerin eksiksiz olarak hazırlanıp kargoya verilmesi satış kaybını önler ve müşteri memnuniyetini sağlar.
Stok takibinizi sağlıklı yapmak önem taşır.
Erken İade Onayı
Kargo firması iade ürünleri deponuza teslim ettikten sonra iadeler “İade İşlemleri > Yeni” statüsünden “Aksiyon Bekleyen” statüsüne geçmektedir.
“Aksiyon Bekleyen” sayfasındaki iadeleriniz için 2 iş günü içinde işlem yapmadığınızda otomatik olarak onaylanır.
İade paketlerini 2 iş günü dolmadan onaylamanız müşteri iade sürecinin hızlı tamamlanması için önem taşır.
Trendyol Butik Yapısı
Trendyol kategori ekipleri, ürünlerinizi zaman zaman belirli konsept veya kampanya butikleri aracılığıyla satışa sunar. Ürünleriniz 7/24 satıştadır.
Butikler, Trendyol kategori ekiplerinin belirlediği tarih aralıklarında açılır ve kapanır.
Trendyol’un bir mağaza yapısı bulunmamaktadır.
Trendyol’da Ürünlerinizin Görünüşü
Ürününüzü aynı anda farklı bir tedarikçi de satıyorsa bu ürünler ayrı ürün sayfalarında listelenir.
Ürünün varyantları varsa bu seçenekler de her tedarikçi için ayrı ayrı listelenir.
Ürün açıklamaları yalnızca metin olarak yayınlanabilir.
Ürünlerinize ait özel iade koşulları varsa Trendyol 15 günde iade kuralları arasında eklenmesi için kategori sorumlunuza iletmeniz gerekmektedir.
Ürünlerinizin görsel, başlık ve açıklamaları müşterimizde eksik/yanlış ürün algısı oluşturmayacak netlikle olması açısından dikkatiniz önemlidir.
Trendyol Müşterileri Ürünlerime Nasıl Ulaşır?
Trendyol müşterileri ürünlerinize 3 farklı şekilde ulaşabilir;
Arama Çubuğu
Trendyol müşterileri ürünlerinize 7/24 ürün ve marka ismi ile ulaşabilir.
Kategori Ağacı
Trendyol müşterileri ürünlerinize ilgili kategori başlıklarına tıklayarak ulaşabilir.
Banner Butikler
Trendyol müşterileri ürünlerinize kategori ekibi tarafından planlanan butiklerden ulaşabilir. Bu butikler sadece firmanızın ürünlerini içeren butikler olabilir ya da farklı firma ürünleriyle birleştirilerek tek butik olarak satışa açılabilir.
Trendyol.com’da Nasıl Görünürsünüz?
Trendyol.com’da firma isminiz ürünlerinizin açıklama kısmında “Bu ürün Trendyol adına A firması tarafından gönderilecektir” şeklinde belirtilir. Ürünleriniz firma isminde filtrelenmez.
Kampanyalar
Trendyol kategori ekipleri çeşitli kampanya ve satış kurgularıyla ürünlerinizin satışlarını artırmayı hedeflemektedir.
Türkiye’nin en büyük ve en hızlı büyüyen mobil e-ticaret platformu olan Trendyol’da en iyi fiyatı, en güçlü stoğu ve Trendyol’a özel ürün sağlayarak kampanyalarda avantaj sağlayabilirsiniz.
Kampanyalar için partner.trendyol.com sayfasındaki kampanya yönetimi bölümünden işlem yapabilirsiniz.
SATIŞ PERFORMANSLARIM
Bugünün Satışı:Bugünkü satışınız ile dün aynı saate kadar olan satışınızdaki değişimi gösterir.
Son 1 Haftalık Satış:Son 1 haftadaki satışınız ile bir önceki hafta aynı saate kadar olan satışınızdaki değişimi gösterir.
Son 30 Günlük Satış:Son 30 gündeki satışınız ile bir önceki 30 gündeki satışınızdaki değişimi gösterir.
Bir Sonraki Ödemen:Ödeme tutarınız dönem içerisinde oluşabilecek kampanya, gecikme, tedarik edememe, iade, iptal gibi sebepler nedeniyle değişiklik gösterebilir.
ÜRÜNLERİM
Satışta, Tükenen, YayındaOlmayan ürünlerinizin adetlerini görüntüleyebilir, tıklayarak bu ürünlerinizi görüntüleyebilirsiniz.
KALİTE METRİKLERİM
BekleyenSipariş, Geciken Sipariş ve Aksiyon Bekleyen iade adetlerinizi görüntüleyebilirsiniz.
Ortalama Kargoya Teslim, Tedarik Edememeve İade oranlarınızı görüntüleyebilirsiniz. Bu veriler son 30 gün içindeki ürün adedi verileri ile hesaplanır.
Müşteri İle İletişim
Trendyol partnerlerinin müşteri ile iletişime geçmesi yasaktır. Müşterilerimizle iletişime geçmeniz halinde Trendyol iş ortaklığı sözleşmesinde bulunan yükümlülüklerin uygulanacağını üzülerek belirtiriz.
Trendyol İş Ortaklığı Sözleşmesi madde 4.18'de müşteri iletişim yasağı açıkça belirtilmiştir.
Satıcı, Alıcı'yla yalnızca Platform üzerinden sözleşme akdedecek ve sadece Platform üzerinden söz konusu ticari faaliyette bulunacaktır. Satıcı, Alıcı'nın Platform'dan ileteceği, kendisiyle her ne surette olursa olsun Platform dışında iletişime geçme ve/veya Alıcı'nın Platform dışında satın alma isteğine olumlu cevap vermeyecek, her ne surette olursa olsun Üyeler'le Platform dışında herhangi bir hukuki ilişki kurmayacak, herhangi bir satış işlemi gerçekleştirmeyecektir. Satıcı DSM'nin bilgisi olmaksızın her ne surette olursa olsun Alıcı'larla iletişime geçmeyecektir.
Müşterilerimizin sizinle irtibata geçmesi durumunda Trendyol Müşteri Hizmetleri'ne yönlendirmelisiniz.
Trendyol Müşteri Hizmetleri: 0 212 331 0 200
destek@trendyol.com