Konuyu Değerlendir
  • 0 Oy - 0 Ortalama
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Reklamlarınızın ve satışlarınızın performansını etkileyen kriterler nelerdir?
#1
1- Ürün Başlığı

Google'ın ürünlerinizi potansiyel müşterilerin uygun aramalarında Google Alışveriş Reklamları alanında çıkarabilmesi için ürününüzün başılığı çok önemlidir. Ürünlerin başılığında anahtar kelimeler ve ürünün özelliklerini yazmak, ürününüzün uygun aramalarda çıkmasını kolaylaştıracaktır.

Önemli: Google, büyük harflerin ve ünlem işaretlerinin kullanımı için çok katı kurallara sahiptir. Başlığınıza çok fazla büyük harf ve ünlem işareti eklerseniz, ürünleriniz onaylamaz.

Başlıktaki promosyon metni: ''Ücretsiz Kargo'' veya ''% 20 İndirim'' gibi promosyonel ifadelerin kullanımı Google tarafından yasaklanmıştır. Bu nedenle bu ifadeleri kullanmadığınızdan emin olunuz.


[Resim: ekran-resmi-2020-04-15-11.08.59.png]Optimum satış performansı için farklı kategorilerdeki ürünler için başlık örnekleri:

Giyim-Kuşam:
Marka + Ürünün Tipi/Cinsi + Cinsiyet + Anahtar Kelime 1 + Anahtar Kelime 2 +Renk + Boyut
Cinsiyet + Anahtar Kelime 1 + Anahtar Kelime 2 + Marka + Renk + Ürünün Tipi/Cinsi
Cinsiyet + Marka + Materyal + Ürünün Tipi/Cinsi + Boyut + Renk

Spor ve Outdoor:
Aktivite/Spor Dalı + Spor Takım/Marka + Yaş Grubu + Ürünün Tipi/Cinsi
Marka + Spor + Ürünün Tipi/Cinsi + Renk
Marka + Cinsiyet + Renk + Boyut

Mücevharat:
Marka + Ağırlık+ Şekil + Stil/Tarz + Özel Olay + Maden
Stil/Tarz + Maden Türü + Şekil + Ürünün Tipi/Cinsi + Boyut (i.e., Uzunluk, Genişlik, Ağırlık) + Cinsiyet + Ürünün Tipi/Cinsi
Yaş Grubu + Maden Türü + Değerli Taş Türü + Şekil + Ürünün Tipi/Cinsi + Boyut (Örn., Uzunluk, Genişlik, Ağırlık)

Ev ve Bahçe:
Marka + Ürünün Tipi/Cinsi + Renk + Oda Türü
Marka + Kullanım Alanı + Materyal + Kullanım Alanı + Ürünün Tipi/Cinsi
Stil/Tarz + Nasıl Yapıldığı+ Ürünün Tipi/Cinsi + Renk + Boyut + Marka + Ürünün Tipi/Cinsi

Genel:
Marka + Ürünün Tipi/Cinsi + Renk + Materyal
Marka + Boyut (Uzunluk, Genişlik, Boyu) + Ürünün Tipi/Cinsi + Renk
Materyal + Ürünün Tipi/Cinsi + Renk + Marka
Stil/Tarz + Renk + Ürünün Tipi/Cinsi + Marka
Ürünün Tipi/Cinsi + Boyut + Renk + Anahtar Kelime + Marka
Marka + Ürün + Özellik (Renk, ölçü, ağırlık vb)

Ürünlerinizin başlıklarının Google'ın istediği formatta olması reklamlarınızın daha üst sıralarda gösterilmesini sağlayacaktır.

Başlıkta neler kullanılmamalıdır?

''Ücretsiz gönderim'' gibi promosyonel ifadeler, hepsi büyük harften oluşan ifadeler, dikkat çekme amaçlı yabancı karakterler, vurgu yapmak için büyük harfler kullanmayın. Tamamı büyük harfle yazılmış metinler genellikle spam ve güvenilmeyen reklamlar olarak değerlendirilir.

Fiyat, indirimli fiyat, indirim tarihleri, gönderim bedeli, gönderim tarihi, diğer zamanlarla ilgili bilgiler veya şirketinizin adı gibi bilgileri de kullanmamaya özen gösterin.

2- Ürün Açıklaması

Google, ürünlerin açıklama kısmında beş bin karakere izin vermektedir ancak beş bin karakter potansiyel müşterilerinizin okumayacağı kadar fazladır. Bu sınırın aşılması dağınık ürün listelemesine ve düşük görüntülenme ve tıklanma oranına sebebiyet verecektir.

Ürün açıklaması için en optimal uzunluk beş yüz ve bin karakter arasındadır. Açıklamalarda ürününüzü öne çıkaracak anahtar kelimeler kullanmak ürününüzü daha açıklayıcı kılacaktır.

3- Ürün Görseli

Ürün görsellerini optimize etmek için tek bir soru sormanız yeterlidir: Ürünümün ana görseli, potansiyel müşterilerimin ürünle ilgili daha fazla resme bakma isteği yaratacak mı?

[Resim: dogru-gorsel.png]Dikkat edilmesi gerekenler:

- Stok / üretici fotoğrafları kullanmayın
- Yüksek çözünürlüklü görüntüler kullanın
- Beyaz bir arka plan kullanın
- Ürününüzün en iyi özelliklerini vurgulayan bir açı kullanın
- Resim dosyasında başlık etiketlerini kullanın

Ürün görselinde kaçınılması gerekenler:

- Üstünde satıcı ismi ve/veya logosu bulunan görseller
- Promosyonel elementler içeren görseller (Bu fiyat kaçmaz, süper fırsat vb. satın almaya teşfik eden sloganlar)
- Promosyonel sıfatlar içeren resimler (En İyi, En Ucuz)
- Durum ve uyumluluk bildiren resimler (Yeni, 2 parça, x modelle uyumlu vb.)
- Donanım ürünleri ve taşıt ve taşıt parçaları ürünleri dışında grafikler veya gerçek ürünü göstermeyen illüstrasyon
- Çerçevede bulunan görseller(En İyi, En Ucuz)
- Engellenmiş içeriği ürün üzerinde bulunduran görseller (filigran, marka adı ve/veya logoları)
- Hizmet belli eden ve bilgi içeren görseller (ücretsiz kargo, uzatılmış garanti süresi vb.)
- Ürün resmi bulunmayan ve/veya asıl ürünü göstermeyen görsellere Google tarafından izin verilmeyecektir.


[Resim: gorsel.png]GTIN veya MPN Barkod Numaraları

Yaygın olarak kullanılan benzersiz ürün tanımlayıcısıdır. Google dünya genelinde ürünleri tanıyabilmek için GTIN ( Küresel Ticari Ürün Numarası) kullanmaktadır. GTIN barkod türleri, ürünün türü, kategorisi ve nerede satılacağına göre çeşitlilik gösterir. Her ürün ve ürünün her seçeneği(varyantı) için tanımlanmış bir GTIN numarası vardır.

GTIN numarası girilmemiş ürünlerin Google Alışveriş reklamlarında gösterimi sınırlanmaktadır. Küçük işletme sahipleri ve üreticiler için bu durum herhangi bir sorun yaratmaz.

GTIN numarası nasıl bulunur?

GTIN ve MPN'i sattığınız ürünün tedarikçisinden veya markanın kendisinden alabilirsiniz. GTIN genellikle kutulu ürünlerin barkod gösteriminin yanında, ürün kutusunda veya kitap ürünleri için kapak bölgesinde yer alır.

Satışını yaptığınız ürüne GTIN tanımlanmışsa ürün paketi üzerindeki barkod alanında artık GTIN yer alacak. GTIN her ürüne atanan ve GS1 organizasyonu tarafından yönetilen bir numara sistemidir. GS1'i Türkiye'de TOBB temsil eder. Dilerseniz TOBB?a başvurarak ürettiğiniz ürünler için GTIN satın alabilirsiniz.

Google'ın kabul ettiği GTIN türleri:
UPC (12 rakam) Kuzey Amerika'da kullanır
EAN (13 rakam) Avrupa'da kullanır
JAN (8 or 13 rakam) Japonya'da kullanır
ISBN (13 rakam) kitaplar için kullanır
ITF-14 (14 rakam) çoklu paket için kullanır

NOT: Kitap ürünleriniz için ISBN-10 formatı varsa bunun ISBN-13'e çevirilmesi gerekiyor. Her ikisi de varsa yalnızca 13 haneli sayıyı kullanmalısınız. Bunun için 10 haneli sayının önüne 3 tane 0 rakamı (000) eklemelisiniz.


Neden GTIN girilmesi gerekiyor?

- Google alışveriş reklamları için gönderdiğiniz her ürünle beraber GTIN de girerek Google'ın tam olarak ne sattığınızı anlamasına yardımcı olmaktadır.

- Google, GTIN'i doğru bir şekilde eklenen ürünlerin dönüşüm oranlarında (conversion rate) %20 gibi bir artış gözlemlediklerini açıklamaktadır.

- Google'a göre, ürün reklamlarınıza GTIN tanımladığınızda reklam performansınız doğrudan pozitif yönde etkilemektedir. Aynı zamanda reklamlarınızın Youtube ve diğer partner sitelerinde daha sık gösterilmesine de olanak sağlamaktadır.

- Alakalı bilgileri ürün listelemesine eklenmesi ürününüzün hedef kitlenize çıkma ihtimalini arttıracaktır. GTIN numarası eklemek ise bu ihtimali daha fazla arttıracak ve ürününüze daha düşük maliyetlere daha fazla tıklama sağlayabilirsiniz.

Hangi ürünler için GTIN gerekli?

GTIN, yaygın olarak markalı ürünlerde yer alan bir bilgidir. Fakat GTIN'e sahip olan tüm ürünleriniz için GTIN girmeniz gerekmektedir.

Özel markalar artık Alışveriş Reklamları Global Ticari Öğe Numaraları (GTIN'ler) gereksinimleri için kullanılmamaktadır. Üretici tarafından atanan GTIN'si olan tüm ürünlerin gtin özelliğiyle gönderilmesi gerekmektedir.

Hangi ürünler için GTIN zorunlu değil?

- Kumaş, takı, toka gibi el yapımı veya özel üretimi yapılan ürünler için GTIN girilmesi zorunlu değildir.

- Bu tür ürünlere bazı durumlarda üreticisi tarafından bir MPN (Üretici parça numarası) tanımlanmaktadır.

- GTIN'i olmayan fakat MPN'i olan ürünler için MPN girmeniz gerekmektedir.

- Ürüne MPN tanımlanmamışsa MPN alanını boş bırakabilir ve MPN'siz olarak gönderebilirsiniz. Satışını yaptığınız ürünün MPN'ini, tıpkı GTIN gibi, ürünün tedarikçisinden ya da markanın kendisinden edinebilirsiniz.

- El yapımı, butik üretim, özel üretim gibi ürünlerin üreticisi tarafından GTIN atanmamış olabilir. Bu gibi ürünler için GTIN girilmesi zorunlu değildir.
Alıntı


Foruma Git:


Bu konuyu görüntüleyen kullanıcı(lar): 1 Ziyaretçi