Konuyu Değerlendir
  • 0 Oy - 0 Ortalama
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
E-İhracat | Ülke ve Sektör Raporları
#1
Ülke ve Sektör Raporları

Dünyada tüketiciler için en iyi bilinen e-ticaret biçimi, online perakende veya online alışverişi içeren B2C kategorisidir. 2018 yılında dünya çapında tahmini olarak 1.8 milyar kişi online alışveriş yapmıştır. Aynı yıl içinde küresel e-perakende satışları 2,8 trilyon ABD doları olarak gerçekleşmiştir. 2021 yılına kadar küresel e-ticaret satışlarının 4,8 trilyon ABD dolarına ulaşması beklenmektedir.

Dünya genelinde yüz binlerce e-ticaret sitesi faaliyet göstermektedir. Küresel çapta kullanılan e-perakende web siteleri, aynı zamanda e-ticaretin ve e-ihracatın nabzını tutmaktadır. Dünyada son yıllarda mobil alışveriş tercihleri de giderek artmaktadır. Online müşteriler, mobil cihazlarını online alışveriş için daha fazla kullanmaya başlamıştır. Dünya genelinde 2018 yılında masaüstü bilgisayarlar ile akıllı telefonlar yaklaşık olarak aynı miktarda e-perakende veya e-ticaret siparişi için kullanılmıştır. Bununla birlikte akıllı telefonlar, perakende web sitesi ziyaretleri için kullanılan bir numaralı cihazlar olmuştur.

Online ticarette başı çeken, büyük bir e-ticaret ve e-ihracat potansiyeli ve uygulaması barındıran Amerika, Rusya, İngiltere, Almanya, Fransa ve Suudi Arabistan’da online ticaretle ilgili bazı veriler ve raporlar, e-ticaretin ve e-ihracatın geleceği hakkında küresel bir vizyon sunmaktadır. Ayrıca, dünya çapında online alışverişte en çok tercih edilen ürün kategorileri olan moda, hazır giyim, aksesuar, otomotiv yan sanayi, gıda, kişisel bakım ve kozmetik, bebek ve bebek bakım ürünleri hakkındaki veriler ve raporlar da e-ticaret ve e-ihracat yapmak isteyen şirketlere fikir vermektedir.

ÜLKE RAPORLARI

Amerika’da E-Ticaret

Amerika Birleşik Devletleri (ABD), gelişmiş ülkelerin başında gelmektedir. Ekonomik ve siyasi anlamda dünyada egemen olan ABD, 326.6 milyon nüfusa sahiptir. Dünyanın en kalabalık üçüncü ülkesi olan ABD nüfusunun dünya nüfusuna oranı %4.3’e ulaşmıştır.

Amerika Birleşik Devletleri'nde e-ticaret pazarı son on yılda sürekli olarak gelişmiştir. Ülkede perakende e-ticaret satışlarının önümüzdeki yıllarda hızlı bir şekilde artacağı öngörülmektedir. Ülkedeki e-ticaret pazarı dünyaya hakim olmuş durumdadır. Dijital alışveriş kullanım oranının yüzde 92’leri geçtiği ülkede e-ticaret pazarı, son 10 yıldır çift haneli oranlarla büyümektedir. Bu ivme, 2019'da da devam etmiş ve e-ticaret pazarı, tarihte ilk kez ABD toplam perakende satışlarının %10'unu geçmiştir. 2018 yılında 505 milyar dolar e-ticaret satışı gerçekleşmiştir. ABD’deki online müşterilerin 2019 yılında e-ticarete yaklaşık 600 milyar dolar harcayacağı öngörülmektedir. 2023 yılına kadar ülkedeki e-ticaret pazarının 970 milyar dolara ulaşacağı tahmin edilmektedir. Amerika’da internet kullanıcılarının yaklaşık %80'inin 2019 yılında çevrimiçi olarak en az bir alışveriş yapacağı öngörülürken, bu oran, 2013 yılında %73 olarak gerçekleşmiştir.

Amerika’da 2019 yılında fiziksel mağazalardan perakende satışlar, toplam perakende harcamalarının %89,3'ünü oluşturmuştur. E-ticaret ise, toplam perakendeciliğin ılımlı bir dilimini temsil etmektedir. E-ticaret, %45 oranında orantısız yüksek bir büyüme yüzdesi yakalamıştır. Bu büyümenin çoğu mobil alışverişten gelmektedir. 2021 yılında ABD perakende e-ticaretinin %53,9'unun mobil ticaret yoluyla yapılması öngörülmektedir. Dünyanın en büyük online pazaryeri olan ABD’li dev online pazaryeri Amazon’un satış hacmi, ABD e-ticaret satışlarını ortalamanın üzerinde oranlarla büyütmektedir. Amazon’un, 2018'de %36,5 olan pazar payını 2019'da %37,7'ye çıkarması öngörülmüştür. 2018'de şirketin ABD'deki perakende e-ticaret satışları 235 milyar doları aşmıştır.

Amerika E-Ticaret Raporları

Online tüketiciler: Amerika’da dijital platformlardan online alışveriş yapan tüketicilerin sayısında dikkat çeken bir artış gözlenmektedir. 2017 yılında 247.1 milyon tüketici, dijital mecralardan alışveriş yapmıştır. Bu oranın 2023 yılında %25’ten fazla artış kaydederek 307 milyon tüketiciye ulaşması öngörülmektedir. 2018 yılında 258.9 milyon tüketici online alışveriş için dijital ortamları tercih ederken, 2019 yılında 270.1 milyon online tüketici öngörülmüştür. 2020 yılında ise, 280.6 milyon ABD’li tüketicinin dijital alışveriş yapacağı tahmin edilmektedir.


Online alışveriş kaynakları: Amerika’da online alışveriş kaynakları içinde global pazaryeri Amazon açık ara başı çekmektedir. ABD’deki online tüketicilerin %64’ü Amazon’dan alışveriş yapmayı tercih etmiştir. Online alışveriş kaynakları arasında; fiyat karşılaştırma siteleri %38, marka ve üretici web siteleri %33 ve sosyal medya platformları %21’lik bir paya sahiptir.

Perakende e-ticaret satışları: ABD’de perakende e-ticaret satışları artan bir ivme sergilemektedir. 2017 yılında 468.129 milyar ABD doları olan perakende e-ticaret satışları, 2018 yılında 501.012 milyar dolara ulaşmıştır. Bu rakamın 2019 yılında 547.690 milyar dolara ulaşacağı öngörülmektedir. Amerika’daki perakende e-ticaret satışların 2020’de 604 milyar doları geçmesi beklenmektedir. 2023 yılında 740 milyar doların üzerinde perakende e-ticaret satışları öngörülmektedir.

Ürün kategorilerine göre e-ticaret: Amerika Birleşik Devletleri’nde 23 Şubat - 21 Mart 2019 tarihleri arasında, 18-64 yaş gruplarında 4 bin 120 katılımcının katılımı ile gerçekleştirilen bir ankette, katılımcıların %43’ü, “En çok hangi ürünleri online satın alıyorsunuz / sipariş veriyorsunuz?''sorusuna “kitap, film, müzik ve oyun” cevabını vermiştir. İkinci, üçüncü sırada giyim (%37) ve tüketici elektroniği (%33) yer almıştır.

Mobil perakende satışlar: ABD’de 2021 yılında tüm perakende e-ticaretin yüzde 53.9'unun mobil cihazlar yoluyla yapılması beklenmektedir.  ABD mobil perakende satış gelirleri 2018 yılında 207,15 milyar dolar olarak gerçekleşmiştir. Bu rakamım 2020 yılında 338,03 milyar dolar olması öngörülmektedir.

Rusya'da E-Ticaret

Rusya; Amerika Birleşik Devletleri, İngiltere ve Çin ile birlikte birçok alanda dünyada egemen devletler arasında bulunmaktadır. Ağustos 2019 verilerine göre, 146.8 milyon nüfusa ulaşan Rusya, en fazla nüfusa sahip dokuzuncu ülkedir.

Rus tüketiciler, online işlemlerin ve online perakendecilerin güvenliğine ve dürüstlüğüne genellikle güvenmemektedir. Bu sebeple ağırlıklı olarak fiziksel ürünler için teslimatta ödeme yöntemi tercih edilmektedir. Online tüm yurtiçi satın alımların %93'ü kapıda nakit ödenmektedir. Banka kartları, fiziksel mağazalarda bile çok sık kullanılmamaktadır; ancak çevrimiçi tüketici harcamalarının az bir bölümü banka kartları ile yapılmaktadır. Ülkedeki popüler dijital ödeme yöntemleri, diğer ödeme tercihleri arasında bulunmaktadır.

Rusya E-Ticaret Raporları

E-ticaret pazar değeri: Rus e-ticaret pazarının değeri 2010 yılında 260 milyar ruble (4.152 milyar dolar) olmuştur. 2017 yılında ise 1 trilyon rubleyi (15.97 milyar dolar) aşmıştır. 2019’un ilk yarısında 725 milyar rubleye (11.57 milyar dolar) yükselen Rus e-ticaret pazarının yılsonunda 2,2 trilyon rubleye (35.13 milyar dolar) ulaşacağı öngörülmektedir.


B2C e-ticaret pazar değeri: Rusya’da 2016’da 3.5 milyar dolar olan B2C e-ticaret pazar değeri, 2018’de 5.6 milyar dolara ulaşmıştır. E-ticaret pazar değerinin 2020’de 8.8 milyar dolar, 2023 yılında ise 17.1 milyar dolar olacağı tahmin edilmektedir.

Sınır ötesi ve yerel e-ticaret: Rusya’da sınır ötesi e-ticaret (e-ihracat) dalgalı seyir izlemektedir. 2019 yılında yüzde 92’lik paya sahip yerel e-ticaret pazarına karşılık e-ihracatın oranı yüzde 8 olmuştur. 2017 yılında ise toplam e-ticaret pazarının içinde sınır ötesi e-ticaret yüzde 36, yerel e-ticaret ise yüzde 64 olmuştur. Bu oranlara göre, Rusya’da e-ihracat son 10 yıl içinde 2017 yılında zirveyi görmüştür. Zira e-ihracat, 2018’de yüzde 30,4’e gerilemiş; 2019 yılında ise e-ihracat oranının yüzde 31.2 olacağı öngörülmüştür.

Ürün kategorilerine göre e-ticaret: Rusya’da 2018 yılında en fazla online perakende satış yapılan ürün kategorisi giyim olmuştur. Yüzde 17.5’lik pay ile güzellik ve sağlık ürünleri, Rusya’da en çok rağbet gören ikinci e-ticaret ürün kategorisidir. Rusya’da en çok online satışı gerçekleşen ürün kategorisinde üçüncü sırada yüzde 16,7’lik oranla elektronik cihazlar yer almıştır. Diğer kategoriler sırasıyla şöyle; kitap %12.1, eğlence ürünleri %11.8, ayakkabı %11.3, elektronik ev aletleri %10.8, oyuncak %9.6, spor malzemeleri 8.1, tıbbi malzemeler %7.9. Avrupa’da ise, en fazla tercih edilen giyim kategorisinin oranı yüzde 20,2 olarak gerçekleşmiştir.

Not: Rusya ürün kategorileri raporu, 30 Mayıs-12 Temmuz 2018 tarihleri arasında 18 yaş ve üstü bin 18 kişinin katılımı ile hazırlanmıştır. Katılımcılar, Ocak 2018’den itibaren fiziksel ürünler için en az bir kez çevrimiçi sipariş veren Ruslardır.


Not: Rusya’da 2018 yılında yerel e-ticarette ürün kategorisine göre yapılan satışların oranları.

Not: Rusya’da 2018 yılında ürün kategorilerinin (milyar ruble cinsinden) online satış rakamları.

İngiltere’de E-Ticaret

Avrupa’nın önde gelen ülkelerinden biri olan İngiltere, BM Güvenlik Konseyi'nin beş daimi üyesinden biri ve NATO'nun kurucu üyeleri arasında yer almaktadır. Büyük bir ekonomiye sahip olan İngiltere, 31 Ocak 2020 Cuma günü itibariyle resmen Avrupa Birliği'nden ayrılmıştır. 66,8 milyon nüfusa sahip İngiltere’de nüfusun yüzde 96’sı internet kullanmaktadır. 2019’da ülkedeki online satış tutarı 200 milyar avroya ulaşmıştır.

İngiltere’de online müşterilerin %40’tan fazlası online alışverişlerde PayPal'ı kullanmaktadır. PayPal’ı %23,7’lik oranla kredi kartları ve %17,2’lik oranla ön ödemeli kartlar izlemektedir. Birleşik Krallık’ta online alışverişte moda ve spor malzemeleri en popüler ürün kategorisi olarak öne çıkmaktadır. Daha sonra seyahat ve ev eşyaları, online müşterilerin en çok tercih ettiği ürün kategorileri arasında yer almaktadır. Filmler, müzik, kitaplar ve dergiler de diğer popüler kategoriler olarak öne çıkmaktadır.

Ülkenin gayri safi yurtiçi hasılasının yaklaşık %8’ini e-ticaret satışları oluşturmaktadır. İngiltere'deki e-ticaretin 2019'un sonunda 200 milyar avrodan fazla olacağı öngörülmüştür. Ancak ülkede e-ticaret 2019 yılında, bir önceki yıla göre %6.7 oranında büyümüştür. Bu, tüm zamanların en düşük seviyesi olarak kayıtlara geçmiştir. 2018'deki büyüme oranı %11,8 olarak gerçekleşmiştir.

İngiltere E-Ticaret Raporları

E-ticaret satışları: İngiltere’de e-ticaret satış rakamlarında 2015 yılında düşüş gözlenmiştir. Takip eden yıllarda online satışlar artan bir ivme sergilemiştir. 2014 yılında 513,5 milyar sterlinlik e-ticaret satışı olmuştur. 2015 yılında 496.2 sterline gerileyen online satışlar, takip eden yıllarda sırasıyla; 508.8 sterlin, 582.3 sterlin ve 688.4 sterlin olarak gerçekleşmiştir.


Perakende e-ticaret satışları: İngiltere’de 2012-2019 yılları arasında online perakende satışların değeri 33.24 milyar sterlinden 76.04 milyar sterline yükselmiştir. Online perakende satışlar, 7 yıllık süreçte %130’luk bir artış göstermiştir.

Ürün kategorilerine göre e-ticaret: Birleşik Krallık'ta 2017 ve 2018 yıllarında online olarak satın alınan önde gelen ürün kategorileri arasında giyim ve ayakkabı başı çekmektedir. İkinci ve üçüncü sıralarda ev elektroniği ve kitap yer almaktadır.

B2B ve B2C e-ticaret satışları: İngiltere’de 2014-2018 yılları arasında web siteleri aracılığıyla B2B ve B2C e-ticaret satışlarında farkın giderek açıldığı gözlenmektedir. 2018 yılında B2C e-ticaret satışları 199,7 milyar sterlin olmuştur. 2018 yılında, 2017'ye göre 70 milyar sterlin artış kaydeden B2C satışların çoğu binden fazla çalışanı olan şirketler tarafından gerçekleştirilmiştir.

Almanya’da E-Ticaret

Avrupa'nın en büyük ekonomisi olan Almanya, aynı zamanda 82.3 milyon nüfusu ile Avrupa'nın en kalabalık ülkesidir. Almanya’nın Gayrisafi Yurtiçi Hasılası (GSYİH), 2018 yılında 3.98 milyar ABD doları olarak gerçekleşmiştir. Ülkede kişi başı GSYİH ise, aynı yıl 48.104 ABD doları olmuştur.

Almanya'da e-ticaret giderek artmaktadır. E-ticaret pazarı, 2018 yılında 53,3 milyar avro değerine ulaşmıştır. 2019 yılında 57,8 milyar avro e-ticaret pazar değeri öngörülen ülkede online müşterilerin %34'ü kredi kartı kullanmaktadır. Nüfusunun yüzde 85’inin internet kullandığı ülkede, online müşteriler, özellikle giyim, elektronik ve mobilya gibi ürünleri online olarak satın almaktadır. Moda, Almanya'da en popüler ürün kategorisi olarak öne çıkmaktadır. Modayı tüketici medyası ve elektronik ürünler takip etmektedir. Ayrıca, Alman online tüketiciler, özellikle tüketici elektroniği, bilgisayarlar, kitap, müzik, film, video oyunları kategorilerinde online alışverişi tercih etmektedir.

E-ticarette ivme, fiziksel mağaza perakendecileri için bir tehdit olarak görülmektedir. Ülkede birçok online perakendeci olmasına rağmen sadece birkaçı yaygın olarak bilinmektedir. Bu online perakendeciler bir çeşit tekel veya oligopolün tadını çıkarmaktadır. Almanya'nın önde gelen online mağazaların gelirleri, toplam Alman e-ticaret gelirlerinin yaklaşık yüzde 40'ını oluşturmaktadır. B2C e-ticaret, her geçen yıl patlama düzeyinde büyüme gösteren bir alan olarak göze çarpmaktadır. Almanya'da 21. yüzyılın başında online B2C geliri 1 ila 3 milyon avro artış göstermiş; 2019 yılına kadar da B2C gelirleri 50 milyar avroyu aşmıştır.

Almanlar, bakkaliye ürünleri için hala süpermarketler gibi geleneksel yolları tercih etmektedir. Online satın almalarda genellikle banka havalesi ve kapıda ödeme yöntemleri kullanılmaktadır. Ülkede, 2019 yılında yıl kişi başı tüketici harcamalarında dijital harcamaların payı %6.8 olmuştur. E-ticaret gelirlerinin 2023 yılına kadar yıllık ortalama %5,6 büyüme göstermesi beklenmektedir. Ülkenin e-ticaret pazarında %16 pazar payı ile amazon.de hakimiyeti bulunmaktadır.

Almanya E-Ticaret Raporları

B2C e-ticaret gelirleri: Almanya’da 1999 ila 2018 yılları arasında B2C e-ticaret gelirleri 1.1 milyar avrodan 53.6 milyar avroya ulaşmıştır. 2019 yılında ise ülkedeki B2C e-ticaret gelirlerinin 57.8 milyar avro olacağı öngörülmektedir. Yirmi yıl içinde her yıl 1 ila 5 milyar avroluk artışlar olduğu gözlenmiştir.


Ürün kategorilerine göre e-ticaret gelirleri: Almanya'da 2017-2024 yılları arasında ürün kategorilerine göre e-ticaret gelirleri tahminleri çerçevesinde 2020 yılında moda segmentinde e-ticaret gelirlerinin 20.4 milyar dolar olması öngörülmektedir. Elektronik ve medya kategorilerinde ise 22.7 milyar dolar gelir tahmin edilmektedir. 2024 yılında moda segmentinde 26 milyar dolar; elektronik ve medyada da 32.6 milyar dolar e-ticaret geliri beklenmektedir.

E-ticaret kullanıcı sayıları: Almanya'da 2017 yılında e-ticaret kullanıcılarının sayısı 64.9 milyon olmuştur. Bu sayının 2024 yılında 71.7 milyona çıkması beklenmektedir. 2020 yılında ise 69.1 milyon e-ticaret kullanıcısı olacağı öngörülmektedir.

E-ticaret pazar hacmi: Almanya'da 2006 ila 2019 yılları arasında e-ticaret sektörünün pazar hacmi, Bundesverband E-Commerce und Versandhandel e.V. (bevh) şirketi ile Alman Perakendeciler Birliği (HDE) tarafından hesaplanmıştır. Bevh, 2019 yılında e-ticaret gelirlerinin 71.9 milyar avro olacağını öngörmüştür. Buna karşılık HDE, aynı yıl içinde 58,5 milyar avro gelir tahmin etmiştir.

Fransa’da E-Ticaret

Dünyanın ve Avrupa’nın önde gelen ülkelerinden olan Fransa, Batı Avrupa'nın bir parçasıdır. Almanya, İtalya İspanya, Belçika ve Manş Denizi ile ayrılmış olmasına rağmen Birleşik Krallık ile komşu olduğu için çok ideal bir konumda bulunmaktadır. Fransızların Avrupa kıtasının dışında yönettiği bazı bölgeler de vardır. Bunlar; Guadeloupe, Martinik, Güney Amerika denizaşırı bölgesi ve Fransız Guyanası gibi adaları içermektedir.

Fransa, 65,1 milyon nüfusa sahiptir. İnternet kullanıcılarının oranı %68’dir. 2019 yılında ülkedeki online satışların 104,2 milyar avroya ulaşacağı öngörülmüştür. Fransa'daki online tüketiciler, kredi kartları ile ödeme yapmayı daha çok tercih etmektedir. 2013 yılında Fransız tüketicilerin yüzde 49'u, online olarak en az bir ürün satın almıştır. Online ürün siparişi veren Fransızların, 25-34 yaş arası tüketiciler olduğu görülmektedir. Bu tüketiciler ortalama olarak her ay en az bir online alışveriş yapmıştır. Fransız online tüketicilerin yaklaşık %60’ı online seyahat hizmeti satın almıştır. Bu sebeple online pazarlarda seyahat ve turizm popüler pazarlar olarak öne çıkmaktadır. Fransa’da diğer popüler ürün kategorileri (dijital) medya ve tüketici elektroniğidir. Moda, Fransa’da en çok tercih edilen online alışveriş ürün kategorileri arasında yer almaktadır. Modayı; seyahat ve turizm, kültürel ürünler, güzellik ve sağlık ürünleri ve tüketici elektroniği takip etmektedir.

Dünya çapında en büyük altıncı e-ticaret pazarı olan Fransa, Avrupa'da, Almanya ve İngiltere’den sonraki en büyük e-ticaret pazarıdır. Batı Avrupa ülkesinin, 2019 yılında 104 milyar avroluk online perakende pazarına ulaşması öngörülmüştür. Fransa'daki perakende online satışlar, toplam perakende satışların %6'sını oluşturmaktadır. Fransa'da yaklaşık 200 bin adet aktif e-ticaret sitesi bulunmaktadır. Bu ülkede en çok ziyaret edilen online mağaza, ayda 15 milyondan fazla tüketicinin ziyaret ettiği amazon.fr’dir.

Fransa E-Ticaret Raporları

Perakende e-ticaret gelirleri: Fransa’da 2017 yılında 36.3 milyar ABD doları olarak tahmin edilen perakende e-ticaret gelirlerinin, 2024 yılında 59.8 milyar dolara yükselmesi öngörülmektedir. 2020 yılında ise, 47.1 milyar dolarlık perakende e-ticaret geliri tahmin edilmektedir.



Ürün kategorilerine göre e-ticaret gelirleri: Fransa’da 2017-2024 yılları arasında ürün kategorilerine göre e-ticaret gelirleri tahminlerinde, 2020 yılında moda segmentinde e-ticaret gelirlerinin 15.4 milyar ABD doları olması öngörülmektedir. Oyuncak, hobi ve kendin yap kategorilerindeki e-ticaret gelirlerinin de 9.4 milyar dolar olacağı tahmin edilmektedir. 2024 yılında moda e-ticaret gelirlerinin 19.6 milyar dolar; oyuncak, hobi ve kendin yap kategorilerindeki e-ticaret gelirlerinin de 11.7 milyar dolar olması beklenmektedir.



E-ticaret kullanıcı sayıları: Fransa’da 2017 yılında e-ticaret kullanıcılarının sayısı 42.6 milyon olmuştur. E-ticaret kullanıcılarının sayısının 2024 yılında 50.2 milyona ulaşması beklenmektedir. 2020 yılında ise, 46.2 milyon e-ticaret kullanıcısı olacağı öngörülmektedir.



Sınır ötesi e-ticaret: 2017 ve 2018 yıllarında Fransa merkezli online mağazalardan herhangi bir ürün satın alan Avrupalı online tüketicilerin ülkelere göre dağılımında Birleşik Krallık %18’lik pay ile başı çekmektedir. Birleşik Krallık’ı Almanya, İspanya ve İtalya takip etmektedir.



Suudi Arabistan’da E-Ticaret

Suudi Arabistan’da kişi başı GSYİH, 2018 yılında 21,062 ABD dolarına ulaşmıştır. 34 milyondan fazla nüfusu olan ülkede, nüfusun 2024 yılında yaklaşık 38 milyona ulaşacağı öngörülmektedir. Suudi Arabistan'da insanlar, e-ticareti, internetin hızlı yayılması sebebiyle bir emtia ve bir avantaj olarak görmektedir. Suudiler, eve ürün teslimatına ve online cihazlarla hızlı ödeme yöntemlerine önem vermektedir. Ayrıca, şirketler, potansiyel müşterilerine ulaşmak için e-ticarete değer vermekte ve online pazarlama yöntemlerini kullanmaktadır.

Suudi Arabistan'da 2019 yılında e-ticaret pazarındaki gelirin 7.3 milyar ABD doları tutarında olacağı öngörülmüştür. Ülkede e-ticaret gelirlerinin 2023 yılına kadar yıllık ortalama %8,5 oranında pozitif bir büyüme göstermesi beklenmektedir. Buna göre, 2023 yılında e-ticaret gelirlerinin 10.2 milyar dolar pazar hacmine ulaşacağı tahmin edilmektedir. 2019 yılında e-ticaret pazarının en büyük segmenti, 2 milyar dolar pazar hacmiyle oyuncak, hobi ve kendin yap kategorileri olmuştur. Ülkede e-ticaret kullanım oranı 2019 yılında %65,4 olarak öngörülmüştür. 2020 yılında ise, bu oranın %68’e, 2024 yılında ise %73.5'e ulaşması beklenmektedir.

Suudi Arabistan E-Ticaret Raporları

E-ticaret pazar büyüklüğü: Suudi Arabistan’da 2014-2017 yılları arasında e-ticaret endüstrisinin pazar büyüklüğü iki kattan fazla artış kaydetmiştir. 2014 yılında 1.4 milyar dolar olan e-ticaret pazar büyüklüğü, 2017 yılında 3 milyar dolara ulaşmıştır.



İnternet kullanıcı sayıları: Suudi Arabistan’da internet kullanıcıları sayıları artan bir ivme sergilemektedir. 2015 yılında 21.54 milyon olan internet kullanıcılarının sayısı, 2018 yılında 28.5 milyon kişiye ulaşmıştır. Ülkede internet kullanıcılarının sayısının 2019 yılında 30.2 milyona ulaşması öngörülürken, bu rakamın 2020 yılında 31.7 milyona, 2023 yılında da 35 milyona ulaşması beklenmektedir.



E-ticaret kullanıcı sayıları: Suudi Arabistan'da 2016 yılında 10.5 milyon kişi online alışveriş yapmıştır. Bu rakam 2017 yılında 11.6 milyona, 2018 yılında ise 12.9 milyona ulaşmıştır. 2019 yılında 14.4 milyon kişinin online alışveriş yapacağı öngörülmüştür. 2020 yılında ise, 16 milyon Suudi’nin e-ticaret mağazalarından alışveriş yapacağı tahmin edilmektedir. Online alışveriş yapanların sayısının 2022 yılına kadar büyük bir artış göstererek, 19,3 milyona ulaşacağı öngörülmektedir.





Perakende satışlar: Suudi Arabistan’da geleneksel perakende satış değeri 2018 yılında 123.9 milyar ABD doları olarak gerçekleşmiştir. Perakende satış değerinin 2025 yılına kadar büyüyeceği ve 168.9 milyar dolara ulaşacağı tahmin edilmektedir.



Ürün kategorilerine göre e-ticaret gelirleri: Suudi Arabistan’da 2019 yılında 2 milyar dolardan fazla pazar hacmiyle oyuncak, hobi ve kendin yap kategorileri e-ticaret pazarının en büyük segmenti olmuştur. 2023 yılında bu segmentin gelirlerinin 2.770 milyar dolar olacağı öngörülmektedir. Ülkede en popüler ürün kategorileri; gıda, kişisel bakım, elektronik, medya ve moda ürünleri olarak sıralanmaktadır.



SEKTÖR RAPORLARI

Dünya çapında online alışveriş için e-ticaret ve e-ihracat platformlarını tercih eden online müşterilerin en çok tercih ettikleri ürün kategorileri ülkelere göre farklılık arz etmektedir. Bunda sosyoekonomik durumdan kültürel hassasiyetlere kadar birçok faktör etken olabilmektedir. Online alışveriş yapanların ortalama online alışveriş ve satın alma tercih oranları da ürün kategorilerine göre büyük farklılıklar gösterebilmektedir. Dünya çapında giyim, ayakkabı ve tüketici elektroniği en popüler online alışveriş kategorileridir. Online ziyaret başına en yüksek ortalama alışveriş harcamasının lüks giyim olması dikkat çekmektedir.

Dünya genelinde en popüler online alışveriş platformu Amazon.com’dur. 1995 yılında kurulan Seattle merkezli web sitesi, online bir kitapçı olarak e-ticarete başlamış; ancak kısa süre sonra ürün yelpazesini diğer perakende ürünlere ve tüketici elektroniği ürünlerine doğru genişletmeye başlamıştır. Dev şirket, her zaman dünya çapında önde gelen online ve offline on perakendeci arasında yer almaktadır. Online perakendeciler, “ilk kez online alışveriş yapanlar” için en popüler başlangıç noktasıdır; ancak online pazaryerleri “tekrar alışveriş yapan alıcılar” için daha cazip online pazarlardır.

Dünya çapında online alışverişte en çok tercih edilen ürün kategorileri şunlardır;

Moda, Hazır Giyim, Ayakkabı, Aksesuar

Online kıyafet satış gelirleri: Dünya çapında 2024 yılında giyim segmentinde toplam pazar gelirinin yüzde 29’unun online satışlarla elde edileceği öngörülmektedir.


Avrupa’da moda e-ticaret gelirleri: Avrupa'da 2017-2024 yılları arasında moda e-ticaret gelirleri sürekli artış eğilimi sergilemektedir. 2024 yılında giyim segmentinin 95.178,6 milyon dolara ulaşması beklenmektedir.


Bazı ülkelerde moda e-ticaret gelirleri: Çin, ABD, Japonya, Birleşik Krallık ve Almanya’da 2019 yılında moda pazarında beklenen e-ticaret gelirlerine göre, Çin 303.8 milyar ABD doları ile başı çekmektedir. Çin’i 103.1 milyar dolar ile ABD ve 35.2 milyar dolar ile Japonya izlemektedir.



Otomotiv Yan Sanayi

Otomotiv yan sanayi e-ticaret satışlarında ülkelerin payları: Dünya çapında 2022 yılında online otomotiv yan sanayi satışlarında Fransa’nın %13, Almanya’nın %11.5, Birleşik Krallık’ın %10.5 para sahip olacağı öngörülmektedir.



Gıda

Online gıda pazarında gelirleri: Dünya çapında 2017-2024 yılları arasında online gıda pazarının gelir tahminlerine göre, 86 milyon dolar gelir beklenmektedir. 2020’da ise, yaklaşık 63 milyon dolar gelir öngörülmektedir.



Kişisel Bakım

Kişisel bakım online satış gelirleri: Kişisel bakım segmentinde, 2024 yılına kadar toplam pazar gelirlerinin %13'ünün online satışlar yoluyla elde edilmesi tahmin edilmektedir. 2020 yılında bu oran %11 olarak öngörülmüştür.


Bebek

Bebek ve bebek bakım ürünleri: Dünya çapında 23 Şubat-13 Mart 2015 tarihleri arasında yapılan bir ankete göre, son 5 yılda bebek ve bebek bakım ürünleri satın almış online müşterilerin bölgelere göre payları sınıflandırılmıştır. Buna göre, bebek oyuncakları kategorisinde yüzde 42’lik oranla Asya Pasifik bölgesi başı çekmiştir.



DÜNYADA ÇEŞİTLİ E-TİCARET VE E-İHRACAT RAPORLARI

2014-2023 yılları arasında dünya genelinde perakende e-ticaret satışları (Milyar ABD doları)

Dünya genelinde perakende e-ticaret satışları 2014 yılında 1.336 trilyon dolar olarak gerçekleşmiştir. 2019 yılında 3.535 trilyon dolar olan perakende e-ticaret satışlarının 2023 yılında 6.542 trilyon dolara ulaşacağı öngörülmektedir.



2015 ila 2023 yıllarında toplam küresel perakende satışlar içinde e-ticaretin payı

Dünya çapında perakende satışlar içinde e-ticaretin payı, 2015 yılında %7.4 olmuştur. 2019 yılında %14.1 olan küresel perakende satışların içindeki e-ticaretin payının, 2023 yılında %22 oranına ulaşacağı tahmin edilmektedir.


2018 yılında 12 ayda bazı ürünleri online satın alan internet kullanıcılarının payı

2018 yılında dünya çapında en popüler online alışveriş kategorilerinin başında giyim (%57) gelmektedir. Giyim kategorisini ayakkabı (%47) ve tüketici elektroniği (%40) izlemeketedir.



2016-2022 yılları arasında sınır ötesi e-ticaretin küresel e-ticaretteki pazar payı

Sınır ötesi e-ticaretin küresel e-ticaret içindeki payı 2016 yılında %15 oranında gerçekleşmiştir. Bu oranın 2022 yılında %22 oranına ulaşması beklenmektedir.



Dünya çapında en popüler sınır ötesi e-ticaret kategorileri

Dünya çapında en popüler online sınır ötesi alışveriş kategorileri arasında giyim, ayakkabı ve aksesuar kategorileri başı çekmektedir. Dünya çapında Mart-Mayıs 2018 tarihleri arasında 18 yaş üstü 13 bin 863 katılımcının katıldığı bir ankete göre sınır ötesi alışveriş yapanlar arasında en popüler kategoriler, küresel e-ticaretteki kategorilerle benzerlik göstermetkedir.



2017'den 2024'e kadar perakende e-ticaret gelir tahmini (Milyar ABD doları)

Küresel perakende e-ticaretin 2017'de 1,4 trilyon ABD dolarından 2023'te 2,8 trilyon ABD dolarına yükselmesi beklenmektedir. 2020 yılında ise, küresel çapta 2.2 trilyon dolar perakende e-ticaret geliri öngörülmektedir.


Kaynaklar

·        Statista.com
·        Ecommercenews.eu
Alıntı


Foruma Git:


Bu konuyu görüntüleyen kullanıcı(lar): 1 Ziyaretçi